• به گزارش رهرو نیوز از شیراز، مدیر شرکت بیمه ایران در استان فارس از شناسایی باندی متشکل از 89 نفر که با تصادف‌های ساختگی حدود 10 میلیارد تومان به شرکت‌های بیمه‌ای آسیب زدند، خبر داده و گفته: پرونده رسیدگی به تخلف اعضای این باند که در شهرستان جهرم فعالیت می‌کرد، هم اینک در دادگستری این شهرستان در حال طی مراحل قضایی است.

     

     

     

    جمالی‌نژاد ادامه داده: در پنج ماه نخست امسال، پرونده‌های بیمه ایران در استان فارس در زمینه تصادفات ساختگی با ارزش حدود 12 میلیارد تومان شناسایی و کشف شده است.

     

    وی با بیان اینکه بیش از 30 درصد پرونده‌های بیمه‌ای در استان فارس تقلب و صحنه‌سازی است، افزوده: بیشتر این تصادفات به صورت باندی اجرا می‌شود به گونه‌ای که یک نفر در راس است و از افراد کم درآمد و ضعیف وکالت نامه تام گرفته و در پی صحنه‌سازی که انجام می‌دهد مبالغ هنگفتی از بیمه دریافت می‌کند و تنها حدود یک پنجم خسارت را به زیان دیده می‌دهد.

     

    مرگ‌های جاده‌ای

     

    سرپرست پلیس راه شمال استان فارس گفته: سه نفر در حوادث جاده‌ای این استان که در محور فیروزآباد و کوار – شیراز رخ داد، جان باختند و 9 نفر مصدوم شدند.

     

    به گفته دهقانی، علت این تصادفات از سوی کارشناسان پلیس راه، بی‌احتیاطی از جانب راننده و عدم توجه به جلو و خواب آلودگی اعلام شده است.

     

    رزق حرام

     

    معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفته: از اول فروردین ماه 97 تا پانزدهم شهریورماه جاری، یک هزار و 637 پرونده به ارزش 86 میلیارد ریال برای واحدهای صنفی متخلف این استان تشکیل شد.

     

     

     

    صداقت با اشاره به اینکه تشکیل این میزان پرونده، حاصل 27 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان است، ادامه داده: این جدای از پرونده‌هایی است که برای واحدهای متخلف سطح شهر تشکیل می‌شود.

     

    به اذعان این مسوول از ابتدای سال جاری تا پانزدهم شهریور ماه جاری نیز یک هزار و 519 مورد گزارش مردمی از طریق تماس با سامانه 124واصل شد و افزون بر این، بازرسان این سازمان به حدود 300 شکایت حضوری مردمی نیز رسیدگی کردند.

     

     

    شغل جدید

     

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفته: افرادی که به دنبال انتقال مقادیری گوشت شکار غیر مجاز به خارج کشور از طریق مرز هوایی فرودگاه لارستان بودند، دستگیر شدند.

     

     

     

    محمودی بیان کرده: پس از آب شدن گوشت یخ شده با توجه به تکه‌های ناهمگون و نامتقارن مشخص شد، این محموله متعلق به سه راس شکار شامل کل، بز و بزغاله وحشی است.

     

    وی افزوده: متهم دستگیر شده ساکن استان هرمزگان است و قصد داشت به مقصد دبی مسافرت کند.

     

    هکرانی که هک شدند

     

    رئیس کل دادگستری استان فارس گفته: برخی از افرادی که در شبکه‌های مجازی اطلاعات بانکی پنج هزار کاربر را هک و 2 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند در این استان دستگیر شدند.

     

     

     

    القاصی با بیان اینکه این پرونده موسوم به فیشینگ در دادسرای شیراز در حال تحقیقات است، افزوده: متهمان دراین پرونده زمینه دسترسی به اطلاعات بانکی پنج هزار حساب بانکی را داشته‌اند.

     

    وی با بیان این که آنها رمز دوم و شماره انقضای کارت‌های بانکی را هک می‌کردند، اظهار داشته: 111 فقره تخلف توسط متخلفان در این زمینه انجام گرفته است.

     

    دزدی آب

     

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس با بیان این که بین 2 تا 3 هزار حلقه چاه غیر مجاز در این استان امسال در نوبت پُر شدن است، گفته: با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب در نیمه دوم امسال لودرها به سراغ این چاه ها خواهند رفت.

     

     

     

    دهقانی با بیان اینکه عمق چاه‌های آب در برخی از مناطق استان فارس به 300 متر رسیده است، افزوده: برداشت‌های بی‌رویه و غیر متناسب با حجم ذخایر و منابع آب در سال‌های گذشته و تداوم خشکسالی موجب شده است تا سفره‌های آب زیر زمینی در این استان آسیب جدی ببیند.

     

    انتهای پیام/*

     

    منبع خبرگزاری فارس