• جلیل حسنی، یکشنبه در سومین روز از هفته دولت در آیین بهره برداری و آغاز عملیات ساخت 12طرح عمرانی، زیربنایی، رفاهی، آموزشی و ورزشی در بخش صحرای باغ از توابع شهرستان لارستان افزود: بدون تردید اگر فعالیت های زیربنایی و زیر ساختی در مناطق محروم و روستاها بسط و توسعه یابد، پیشرفت و رونق اقتصادی را در این مناطق مشاهده خواهیم کرد.

    در این آیین 12طرح عمرانی در بخش های رفاهی، آموزشی و ورزشی با اعتباری افزون بر 163میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ ساخت آنها به زمین زده شد.

    از جمله این طرح ها، بهره برداری از دارالقران خیرساز فاطمه الزهرا (س) در روستای گاوبست در زمینی به مساحت 375متر مربع با زیربنای 120متر مربع با اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال است.

    همچنین آموزشگاه استقلال روستای گاو بست که در فضایی به وسعت یک هزار و 700 مترمربع با زیربنای 540 مترمربع و با هزینه ای بیش از هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات خیران و نوسازی مدارس احداث شده، یکی دیگر از این طرح ها به شمار می آید.

    آسفالت و بهسازی معابر شهر عماد ده به مساحت 20 هزار متر مربع با اعتباری افزون بر هشت میلیارد ریال، افتتاح نمازخانه و راه اندازی دستگاه OPG مرکز درمانی شبانه روزی حاج عبدالرزاق انصاری این شهر با هزینه ای بیش از سه میلیارد ریال در زمره این طرح هاست.

    OPG مخفف (Ortho pantomo gram) است و یکی از تجهیزات پزشکی مورد استفاده در دندانپزشکی است.

    تجهیز مجموعه ورزشی روستای باغ با اعتباری بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال، بهره برداری از مهمانسرای خیر ساز دهیاری دشتی با اعتبار یک میلیارد ریال، محوطه سازی این دهیاری با هزینه 700 میلیون ریال، افتتاح سالن اجتماعات زنده یاد محمد میرشکاری روستای دشتی با اعتباری بیش از 800 میلیون ریال و افتتاح بلوار محمدی الهاشمی روستای هرمود با اعتباری افزون بر 6میلیارد ریال، شمار دیگری از این طرح هاست.

    همچنین در ادامه این آیین، کلنگ ساخت مجتمع خدمات رفاهی بین راهی ارغوانی در دوراهی زروان و ساختمان دهیاری روستای کردشیر، به زمین زده شد.

    این مجتمع از سوی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 2 هکتار و با هزینه ای بیش از 130میلیارد ریال احداث می شود و برای آن امکاناتی مانند جایگاه سوختگیری، بازارچه محلی، مجتمع گردشگری، بوستان، رستوران، سوپر مارکت، کمپ مسافران، نمازخانه و سرویس بهداشتی پیش بینی شده است.

    شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

    رئیس جمهور و نخست وزیر وقت ایران، محمد علی رجایی و حجت الاسلام محمد جواد باهنر در هشتم شهریور سال 1360

    در حادثه تروریستی دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند، به همین مناسبت دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

    انتهای پیام/*

    منبع خبرگزاری ایرنا