• دکتر علی بهادر پنجشنبه در گفت و گو باخبرنگار ما در آستانه هفته دولت افزود: پیش از این مردم حدود 40درصد از تجهیزات پزشکی را از خارج از بیمارستان‌ها می خریدند.

    وی ادامه داد: هفت تا هشت درصد کاهش فرانشیز و تهیه بسته هتلینگ بیمارستان‌ها که تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها را نیز در بر می‌گرفت، باعث تغییر در بسیاری از بیمارستان‌ها و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی شد.

    بهادر با اشاره به اینکه هزینه‌های هنگفتی در تجهیز بیمارستانی صورت گرفته است، ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت بیمارستان‌هایی در شأن مردم را پدید آورد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بودجه‌ طرح تحول را در یک نقطه ثابت کرد که کمتر از بودجه این طرح در سال 94 و 95 بود که در نتیجه آن دانشگاه‌ها مجبور شدند برای جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات برخی هزینه‌های غیرضروری را حذف کنند.

    وی با تأکید بر اینکه حساسیت در موضوع درمان و بهداشت بسیار زیاد است اضافه کرد: آنچه برای مردم بیش از هر چیز اهمیت دارد موضوع سلامت و به خطر افتادن آن است بنابراین گفتن واقعیت ها به مردم و طلب همراهی آنان در اجرای طرح های مختلف به ما در ارائه خدمات بهتر کمک می‌کند.

    بهادر گفت: باید فرهنگ گفت‌ و ‌گو و مشورت‌ خواهی با مردم را جا بیندازیم زیرا تا زمانی که مشکلات را به مردم نگوییم، مسائل به درستی حل نمی‌شود برای مثال سعی کرده‌ایم حل مسائل درمانی در برخی شهرستان‌ها یا موضوع تالاسمی و پزشک خانواده را براساس خواست مردم به طریقی حل کنیم تا آرامش نسبی در این زمینه‌ها پدید آید.

    طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه 1393 با هدف بهبود سیستم‌ خدمات رسانی در حوزه سلامت آغاز به کار کرد.

    این طرح با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا شد.

    اجرای این طرح باعث ایجاد بیش از 20 هزار تخت بیمارستانی و واحدهای زایمان طبیعی و همچنین تکمیل پرونده الکترونیک بهداشت ایرانیان شد.

    افزون بر این، طرح تحول نظام سلامت شرایط بیمه افراد فاقد بیمه را تسهیل کرد؛ بنابراین بیماران درمقایسه با گذشته مبلغی کمتر در بیمارستان های دولتی پرداخت می کنند.

    این طرح در محور توسعه زیرساخت های سلامت به بهسازی و تجهیز بیمارستان ها پرداخته است که شامل بازسازی بیمارستان ها، بهبود خدمات هتلینگ، افزایش تخت و همچنین اتاق استراحت کادر پزشکی و پرستاری می شود؛ همچنین پوشش نسبی هزینه های دارویی به ویژه برای بیماری هایی همچون سرطان و تشخیص زودرس آن از موفقیت های این طرح به شمار می رود.

    دوم تا هشتم شهریورماه در تقویم رسمی به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

    انتهای پیام/*

    منبع خبرگزاری فارس