• رهرو نیوز- رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اعلام این مطلب به بیان اهمیت تحرک و ورزش و تغذیه مناسب در سلامت و تاثیر آن بر افزایش قدرت تمرکز و یادگیری و استحکام استخوانها در کنار مکمل یاری وآهن یاری تاکید کرد.

    دکتر مهرداد شریفی در ادامه گفت :ناکافی بودن آهن دریافتی از طریق رژیم غذایی ، پیروی از عادات و الگوهای غذایی نا مناسب ، و ابتلا به بیماریهای عفونی وانگلی از جمله عوامل موثر در ابتلا دانش آموزان به کم خونی می باشد.

    شریفی افزود: درعین حال کاهش قدرت و ظرفیت یادگیری،کاهش تمرکز حواس ، افت تحصیلی ، خستگی زودرس ضعف و سرگیجه ، کاهش توان کاری و مقاومت بدن در برابربیماریهاراازجمله مهمترین عوارض کم خونی وفقر آهن عنوان کرد.
    وی در ادامه با اشاره به اهمیت کم خونی های ناشی از فقر آهن و عوارض شایع آن به ویژه در دختران و کمبود شدید ویتانین D3 اظهار داشت: با حمایت و همکاری واحد های سلامت جوانان و نوجوانان و بهبود تغذیه و همکاری ادارات آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ۴ طرح آهن یاری و ویتامین D3 در سطح غرب شهرستان اهواز به اجرا درخواهد آمد .
    شریفی در پایان اعلام کرد: این طرح در مراکز و نقاط روستایی غرب اهواز با توزیع ۴۸۸۰۰عددقرص فروس سولفات وکپسول ویتامین D3 اجرا خواهد شد.
    انتهای پیام/*