• رهرو نیوز: علی خدادادی اظهار کرد: امدادرسانی به شهرها و مناطق متأثر از سیلاب همچنان ادامه دارد و تا صبح روز دوشنبه به ۴۲۱ خانوار شامل ۲۱۰۵ نفر با حضور ۱۸۴ نیروی عملیاتی در قالب ۴۰ تیم امدادرسانی شده است و ۳۳۸ نفر اسکان اضطراری شده‌اند.

     

    وی افزود: شهرک یاسر در امیدیه دچار آب‌گرفتگی شد و ۴۰ خانوار متشکل از ۲۰۰ نفر توسط ۲ تیم امداد و نجات شامل ۱۰ نفر و ۲ خودروی آمبولانس و پشتیبانی امدادرسانی شدند.

     

    مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به سیلاب در روستای گلزار، دشت سوسن، درزنگ، ممبین و عشایر حاشیه شهر ایذه، عنوان کرد: ۴ تیم امداد و نجات شامل ۲۰ نفر با ۳ خودروی آمبولانس و پشتیبانی به منطقه اعزام شدند و به ۴۰ خانوار متشکل از ۲۰۰ نفر امدادرسانی کردند و ۵۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.

     

    وی گفت: اروندکنار در آبادان نیز دچار آب‌گرفتگی شد و ۱۷ خانوار متشکل از ۸۵ نفر با حضور ۲ تیم امداد و نجات شامل ۱۰ نفر و ۲ خودروی آمبولانس و پشتیبانی امدادرسانی شدند و برای ۶۸ نفر نیز شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

     

    خدادادی با بیان اینکه در باغملک مناطق امام‌زاده عبدالله، منطقه برم امام‌زاده عبدالله و عشایر حومه شهر دچار سیلاب شدند، تصریح کرد: ۲ تیم امداد و نجات شامل ۱۰ نفر و ۲ خودروی آمبولانس و پشتیبانی برای امدادرسانی به  ۱۵ خانوار آسیب‌دیده متشکل از ۷۵ نفر به منطقه اعزام شدند.

     

    وی افزود: در شوشتر مناطق عشایر مناطق دروازه، خرمن‌خاک و جاده کشت و صنعت، نفت سفید، نمره۱۴و  نمره۱۶ دچار آب‌گرفتگی شدند که ۵۰ خانوار متشکل از ۲۵۰ نفر آسیب دیدند و ۶ تیم امداد و نجات شامل ۳۰ نفر و ۶ خودروی آمبولانس و پشتیبانی برای امدادرسانی اعزام شدند و ۵ نفر نیز اسکان اضطراری شدند.

     

    خدادادی بیان کرد: مناطق کوت عبدالله، شهرک بسیج، قلعه چنعان در کارون دچار آب‌گرفتگی شدند و ۳ تیم امداد و نجات شامل ۱۲ نفر و  ۳ خودروی آمبولانس و پشتیبانی برای امدادرسانی به ۵۲ خانوار آسیب‌دیده متشکل از ۲۶۰ نفر اعزام شدند که ۸۰ نفر اسکان اضطراری شدند.

     

    مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به آب‌گرفتگی صالح شهر در گتوند، عنوان کرد: ۲۰ خانوار متشکل از ۱۰۰ نفر توسط ۳ تیم امداد و نجات شامل ۱۵ نفر و ۳ خودروی آمبولانس و پشتیبانی امدادرسانی شدند.

     

    وی گفت: مناطق هشت پنگله، مال شنبه، نفتون، مال کریم، تمبی، پشت برج، سی برنج، بازار تمبی، مال جونکی در مسجدسلیمان دچار سیلاب شدند و ۴۳ خانوار متشکل از ۲۱۰ نفر با حضور ۴ تیم امداد و نجات شامل ۱۶ نفر و ۳ خودروی آمبولانس و پشتیبانی امدادرسانی شدند.

     

    خدادادی عنوان کرد: مناطق شمالی و جنوبی سطح شهر، شهرک باهنر، شهرک رجائی و فرهود آباد در هندیجان دچار سیلاب و آب‌گرفتگی شد که ۷۴ خانوار متشکل از ۳۷۰ نفر توسط ۴ تیم امداد و نجات شامل ۱۷ نفر و ۴ خودروی آمبولانس و پشتیبانی امدادرسانی شدند و ۳۵ نفر اسکان اضطراری یافتند.

     

    وی افزود: تاکنون اقلام امدادی شامل  ۷۵ دستگاه چادر، ۹۶۰ تخته پتو، ۳۴۷ تخته موکت، ۱۰۰۲ کیلو پلاستیک پوششی، ۱۳۳ شعله والور، ۸۰ شعله فانوس، ۱۵۸۵ قوطی کنسرو، ۱۰۲۳ کیلو اقلام زیستی از قبیل حبوبات، برنج، قند و شکر، چای، روغن و نمک، ۳۹ ست ظروف، ۲۵۰ گالن آب، ۲۴۸ قوطی پودر لباسشویی و ۱۸۱ قالب صابون در میان آسیب دیدگان توزیع شد.

     

    به گزارش خبرگزاری فارس، در مرحله اول امدادرسانی هلال‌احمر خوزستان به مناطق متأثر از سیلاب به ۷۲۷ نفر امدادرسانی صورت گرفت که آمار ارائه شده در این خبر تکمیلی تا صبح امروز دوشنبه ۵ آذرماه است.

     

    انتهای پیام/*

      • منبع خبر : خبرگزاری فارس