• نویسنده : زهره کریمی
  • به گزارش رهرو نیوز: مهندس هوشنگ صیدالی در حاشیه دهمین نمایشگاه نفت و حفاری خوزستان اظهار داشت: ۲۷۵۶۹ درخواست کار تعمیراتی اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیر مترقبه در اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شده است .

    وی با بیان اینکه انجام کارهای تعمیراتی و اصلاحیه ها نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی، تولید و حفظ محیط زیست پیرامون تأسیسات نفتی داشته است گفت: در همین راستا ۲۰۱ مورد اصلاحیه در واحدهای مختلف انجام و تعداد ۶۹۳ مورد در خواست نیز توسط نظام مشارکت و مهندسی سیستم ها و بهره وری به این اداره ارجاع شده است .

    صیدالی افزود: در سال جاری نیزساخت تبدیل ترموکوپل دستگاه کالیبراسیون توربین ردیف۳۰۴ بهره برداری شماره ۲ پازنان ۲ و ساخت اسپیسر۱۲ اینچ کلاس ۶۰۰جهت ولو ۱۲ اینچ خروجی ایستگاه گاز تقویت گاز فشار ضعیف بی‌بی‌حکیمه ۱و تعویض بیش از ۵۰۰ متر لوله درسایزهای مختلف جهت واحدهای صنعتی و غیر صنعتی در دستور کار قرار داشته است .

    مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود : انجام تعمیرات اساسی واحدهای تقویت فشار گاز گچساران ۱ و گچساران ۳ و۴  در بخش های مختلف نظیر برق، ابزار دقیق ، مکانیک و رله های حفاظتی و تعمیرات کلی مکانیک در این شرکت موجب جلوگیری از خروج ارز و حمایت ازصنایع شرکت های ایرانی شده است .

    وی با بیان اینکه این اداره موفق به تعمیر انواع روتور و درپوش الکتروموتور وبازسازی نشیمن گاه و بیرینگ به تعداد ۱۵۰ مورد شده است از ساخت ۱۰۰ عدد انواع صفحه کاهنده فشار (اورفیس) در سایزهای مختلف و همچنین ساخت بیش از ۶۰  مورد فلنج از ۴ اینچ تا ۲۴ اینچ مورد مصرف در خطوط لوله جریانی نفت وگاز داد .

    صیدالی در ادامه به ساخت بیش از ۱۵۰ مورد قطعات مورد نیاز توربین های ورکسپور، کلارک ، سولار ، رستون، رولزرویس شامل نشت بندهای تفلونی، بوش و چرخ دنده هااشاره کرد .

    وی انجام اصلاحیه های مختلف نظیر تلمبه های جدید بر روی بسته مواد شیمیایی ضدرسوب واحد نمک زدایی ، اصلاحیه تعویض لوله ، تعمیر ۱۲۵ دستگاه شیرآلات متنوع فرآیندی در سایزها و نمونه های مختلف را از دیگر نقاط قوت کارکنان اداره نگهداری و تعمیرات صنعت نفت گچساران عنوان و بیان کرد: فرآیند این عملیات ها به جز خودکفایی و ایجاد اشتغال در کشور نقش بیبدیلی نیز در تولید نفت و گاز داشته است .

    هوشنگ صیدالی اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال ۲۷۵۶۹ فقره درخواست کار تعمیراتی اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیر مترقبه و انجام تعداد ۲۶۶ مورد کالیبریت ادوات مرجع در اداره نگهداری وتعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز گجساران انجام شده است

     

    انتهای پیام /*