• نجمه سیدآقامیری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ، گروه بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای این مرکز به بیش از یکهزار و ۶۰۰ مورد شکایت شهروندان درباره موضوعاتی همچون مشکلات بهداشتی مربوط به آب، مراکز دارای تجمع، پسماند، موادغذایی و سایر مشکلات شهری و همچنین رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور افراد دارای علایم کرونا در برخی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و ادارات آبادان، که در قالب شکایت حضوری و نیز ثبت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت بود، رسیدگی کرد.

    وی با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد از این شکایات از طریق سامانه ۱۹۰ ثبت شده گفت: مشکلات مرتبط با موضوع آب و رعایت نشدن پروتکل‎‌های بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیشترین موارد شکایت را به خود اختصاص دادند.
    سرپرست مرکز بهداشت آبادان افزود: اعلام نواقص به ادارات مربوطه به ویژه آبفا و شهرداری و در مواردی اعلام به مراجع قضایی، معدوم‌سازی موادغذایی فاسد، صدور اخطار برای رفع نواقص و پلمب مراکز متخلف همچون مراکز عرضه و سرو قلیان از جمله موارد شکایت شده و رسیدگی به آن بوده است.
    سیدآقامیری ادامه داد: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایات و پیشنهادات شهروندان به صورت ۲۴ساعته فعال است و موارد مطرح‌شده در این سامانه در مدت حداکثر ۷۲ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز پاسخ داده می‌شوند.

    ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.