• اهواز- رهرو نیوز به نقل ازایرنا- آیت الله رییسی رییس جمهوری که روز جمعه در یک برنامه کاملا سرزده و اعلام نشده به خوزستان سفر کرده است برای بررسی وضعیت هورالعظیم و نیز آب منطقه، عازم این ناحیه شد.

    به گزارش ایرنا آیت الله رییسی با یک فروند بالگرد به منطقه جفیر رفت تا از نزدیک وضعیت هورالعظیم و رودخانه کرخه نور را بررسی و از نزدیک مسائل و مشکلات را رصد کند تا تصمیمات نهائی را در دولت اخذ نماید.

    خوزستان از ابتدای امسال با چالش آبی مواجه بوده است و همین امر باعث اعتراضات مردمی در پایین دست رودخانه کرخه شد.

    رییس جمهوری که روز چهارشنبه ۱۸ عضو کابینه اش از مجلس رای اعتماد گرفتند روز پنجشنبه با حضور در مرقد امام(ره) بدون فوت وقت کارش را شروع کرد و به وزیران دستور داد بدون تشریفات و ضیق وقت کارشان را شروع کنند.

    وی در یک اقدام جهادی و انقلابی و بدون اعلام قبلی و تشریفات به استان خوزستانی سفر کرده که طی ۲ ماه اخیر بیشترین مشکلات را در بخش آب تجربه کرده و از لحاظ وضعیت ابتلای افراد به ویروس کرونا در حالت فوق بحرانی و قرمز قرار گرفته است.

    رییس جمهوری انقلابی که با شعار رفع فساد و ایجاد عدالت به میدان آمده در اولین سفر رسمی و غیر تشریفاتی امروز جمعه به همراه چهار وزیر نیرو، جهاد کشاورزی ، کشور و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نیز رییس سازمان برنامه و بودجه به خوزستان آمده تا نشان دهد که دولت درعمل به وظایف خود پایبند است و قصد دارد تا مشکلات مردم را در سریعترین زمان ممکن رفع نماید.

    استان خوزستان از استانهایی است که در هشت سال دفاع مقدس بیشترین خسارت را از لحاظ تخریب زیر ساختها متحمل شده و در بسیاری از مسائل از جمله بحث ریزگردها، کمبود منابع آبی، وضعیت آب وفاضلاب ، کشاورزی با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند.

    آیت الله رییسی در این سفر سرزده خود موجی از امید را در بین مردم خوزستان و به تبع کشور ایجاد کرده است زیرا نشان داده به مشکلات مردم آگاهی دارد و برای رفع این مشکلات منتظر فوت وقت نیست.

    وی در بدو ورود به خوزستان به بیمارستان رازی مرکز بیماران کرونایی رفت و از نزدیک با مردم صحبت کرده و در جریان رسیدگی به آنان قرار گرفت.

    وی در این بازدید قول داد تمام توان خود را برای رفع کمبودها و مشکلات مردم به خصوص در بخش درمان بیماری کووید ۱۹ در خوزستان که امروز یکی از استانهای بحران زده است به کار خواهد گرفت .

    استان خوزستان از لحاظ میزان ابتلا به کرونا و نیز آمار فوتیهای ناشی از کرونا جزو استانهای اول کشور است و آنگونه که استاندار خوزستان می گوید روزانه افزون بر ۶۰ نفر در این استان بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند.

    رییس جمهوری کشورمان با علم به اینکه خوزستان قلب تپنده کشور است به آن سفر کرده تا تصمیماتی اساسی برای آن اتخاذ نماید . هورالعظیم خوزستان که مدتهاست با مشکلات کاهش آب مواجه شده از جمله مناطقی است که مورد توجه رییس جمهوری قرار گرفته و به همراه وزیر نیرو و جهاد کشاورزی به آنجا عزیمت کرد تا چاره ای برای زرفع مشکلات آن بیاندیشد.

    برچسب‌ها

      • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا