• نمایش پروفایل
  • ورود
پایگاه خبری رهرو
    • نمایش پروفایل
    • ورود
سه شنبه, ۱۴ مرداد , ۱۴۰۴
Tuesday, 5 August , 2025
  • خانه
  • اجتماعی
  • ارتباطات و فن آوری اطلاعات
  • مطالبه گری
  • نفت و انرژی
  • ورزشی
  • خبرنگار شهروندی
  • یاداشت
  • خانه
  • اجتماعی
  • ارتباطات و فن آوری اطلاعات
  • مطالبه گری
  • نفت و انرژی
  • ورزشی
  • خبرنگار شهروندی
  • یاداشت

دسترسی ها

  • نمایش پروفایل
  • ورود
شما اینجا هستید :
  • صفحه اصلی
  • آرشیو : استان ها, اقتصادی, برگزیده‌های خبری, پیشنهاد سردبیر, تیتر یک, جنوبی, خوزستان
  ارسال
  پرینت شناسه خبر : 1269386 | تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴ | ارسال توسط : 40 20

انطباق بازاریابی با اقتصاد نوین / دکتر ملیکا ملک آرا


انطباق بازاریابی با اقتصاد نوین / دکتر ملیکا ملک آرا
  • به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از تجهیز نیوز، در قرن بیست و یکم شرکت‌ها باید خود را با فضای در حال تغییر وفق دهند. در حال حاضر، شرکت‌ها ترکیبی عجیب از اقتصاد سنتی و مدرن ارایه میدهند. تحقیقات زیادی در رابطه با اقتصاد سنتی صورت گرفته است ، در حالیکه  شرکتها به سختی در زمینه  اقتصاد نوین اطلاعات کسب میکنند . لازم است که شرکت ها به طور هوشمندانه عناصری از اقتصاد سنتی و مدرن  را  انتخاب کنند تا بتوانند یک مدل کسب و کار بسازند که  برای شرکت  ارزش و سود  به همراه داشته است.

     از جمله عوامل مهم شکل دهنده اقتصاد نوین انقلاب فناوری، جهانی شدن و از بین رفتن قوانین  بازارمیباشد. این ۳ مولفه در سطوح مختلف با یکدیگر تعامل دارند و نیروی محرکه اقتصاد نوین را ایجاد می کنند. اقتصاد سنتی  مملو از دستگاه های آنالوگ بود که بر روی یک موج سیگنال پیوسته کار می کردند، مانند صفحه های گرامافون.

    در جهان امروز، سیستم‌ها و دستگاه‌ها با فناوری دیجیتالی کار می‌کنند که  در آن اطلاعات به صورت یک و صفر انجام می‌شود. با این حال، این اطلاعات دیجیتال را نمی توان بدون اتصال از طریق شبکه های سیمی یا بی سیم بین دستگاه ها رد و بدل کرد. این اتصال از طریق اینترانت، اکسترانت و اینترنت به دست می آید.

    اینترنت به  یاهو، آمازون، ebay  و امثال این‌ها این امکان را میدهد که  محصولاتی مانند موسیقی، کتاب، پوشاک و غیره را مستقیماً به مشتریان عرضه کنند. این اتفاق منجر به بی ثباتی  توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان سنتی شده  و  در نهلیت باعث شد برخی کسب‌وکار خود را تعطیل کنند. با این حال، برخی ازآنها پورتال های آنلاین را برای عرضه محصولات و خدمات خود ایجاد کردند که به نوبه خود باعث بی ثباتی بازیکنان آنلاین جدید شد. برخی از شرکت ها که با اقتصاد سنتی کار میکردند  به واسطه  قدرت برند خود و مدل های ضعیف کسب و کارشرکتهایی که  آنلاین فعالیت میکردند  موفق بودند.

    در اقتصاد سنتی تنها تمرکز بر استانداردسازی، تولید انبوه و سیاست بازاریابی منحصر به فرد بود.در صورتی که شرکت ها، با توجه به حجم اطلاعات موجود در اقتصاد نوین ، بهترین درک را از مصرف کنندگان دارند. این درک بهتر منجر به تغییر محصولات سفارشی شده ازآنچه  استانداردسازی شده بود شده است. با این حال، این سفارشی سازی نه تنها برای شرکت ها بلکه برای مشتری نیز نقص هایی دارد.

    آنچه برای شرکت ها دشوار است حفظ سطح هزینه محصولات سفارشی شده برای ثبت سود است. سفارشی سازی برای محصولاتی که نیاز به مهندسی صنایع پیچیده دارند غیرممکن است. مشتری ظاهر واقعی محصول را تا زمانی که به طور کامل تکمیل نشده است نمی داند و همچنین سیاست مرجوعی در سفارشی سازی وجود ندارد.

    عملکرد  اقتصادنوین ،منجر به تغییر رویکرد شرکت ها به کسب و کار خود شده است. شرکت‌ها  با اشتیاق وافری  در انتظار توسعه در بخش‌های بازار هستند تا حداکثر سهم بازار را به دست آورند و در عین حال تمرکز خود را بر نیازهای مشتری حفظ کنند.چراکه این شرکت ها در حال ایجاد تحولات سازمانی هستند که در آن بخش ها برای مدیریت یک بخش به جای یک محصول توسعه یافته اند.

    علاوه بر این شرکت ها به شدت انتظار دارند که   ارزش ویژه برند  مشتری محور برای تقویت روابط بلندمدت افزایش یابد. شرکت‌ها محصولاتی را عرضه می‌کنند که با ایجاد یک نام تجاری قوی، فرای انتظار مشتری فعالیت میکنند ، در حالی که وظیفه برندسازی پیشین از طریق تبلیغات انجام می‌شد. شرکت ها با کارکنان، کانال توزیع و تامین کنندگان به عنوان شریک تجاری خود رفتار می کنند نه مشتری.

    با تغییر شیوه فعالیت شرکت ها در اقتصاد نوین تطبیق شیوه‌های بازاریابی هم ضرورت دارد. از آنجایی که مصرف کنندگان در پی خرید عمده آنلاین برای خود  هستند، کسب و کارها در پی تجارت الکترونیکی (تجارت الکترونیک) به عنوان راهی رو به جلو هستند. تحقیقات نشان داده است که کاربران آنلاین بیشتر موسیقی، نرم افزار، کتاب، پوشاک و غیره را خریداری میکنند و کالاهایی مانند اتومبیل، خانه و غیره را به طور آنلاین نمیخرند.

    خریداران کسب وکار وتامین کننذگان نیز به صورت آنلاین کار خود را انجام می دهند و در نتیجه هزینه تاسیس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. علاوه بر این تجارت الکترونیک از طریق شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌ها که در آن  در مورد تجربیات مربوط به محصول بحث میشود ، درهای ارتباط مشتری با مشتری را باز کرده است. ، مصرف کنندگان از طریق اینترنت قادر به  بازخورد سریعتر به شرکت ها در مورد به محصولات و خدمات هستند.

    همانطور که کسب و کارها به صورت آنلاین صورت می گیرد تمرکز بر توسعه وب سایت ها برای ارائه تجربه موثق و واقعی و دقیق به  مصرف کنندگان تغییر می کند. جهت تأثیر گذاری مطلوب بر مصرف کننده  طراحی وب سایت، نگهداری و امنیت از اهمیت به سزایی برخوردار است. در عصر حاضر که عصر اینترنت است  بازاریابی و تبلیغات آنلاین بسیار  برجسته شده است.
    اقتصاد نوین چالش‌ها و فرصت‌هایی را نه تنها برای شرکت‌ها، بلکه برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده است.

    مترجم: دکتر ملیکا ملک آرا – مولف، مشاور سازمانی و پژوهشگر پسا دکتری مدیریت، موسسه آموزش عالی مدیریت، تهران

      به اشتراک بگذارید :
      http://rahronews.ir/?p=1269386
برچسب ها
اقتصادنوین انطباق بازاریابی
مطالب مشابه
تولد دوباره سینمای ۸۵ ساله اهواز ۱۴۰۴/۰۵/۱۳
رییس ستاد مرکزی اربعین کشور: امنیت در مرزهای کشور برقرار است ۱۴۰۴/۰۵/۱۳
اعزام اولین کاروان رسانه ای سفیران حسینی بسیجیان رسانه خوزستان به مرز چذابه ۱۴۰۴/۰۵/۱۳
آغاز خدمت رسانی موکب هیات امنای شهدای بختیاری در مرز چذابه ۱۴۰۴/۰۵/۱۳
بازدید وزیر کشور از مرز شلمچه برای بررسی خدمات‌رسانی به زائران اربعین ۱۴۰۴/۰۵/۱۳
دمای خوزستان تا چهارشنبه بر مدار ۵۰ درجه ۱۴۰۴/۰۵/۱۳
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری رهرونیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جديدترين‌ها

  • تولد دوباره سینمای ۸۵ ساله اهواز
  • رییس ستاد مرکزی اربعین کشور: امنیت در مرزهای کشور برقرار است
  • اعزام اولین کاروان رسانه ای سفیران حسینی بسیجیان رسانه خوزستان به مرز چذابه
  • آغاز خدمت رسانی موکب هیات امنای شهدای بختیاری در مرز چذابه
  • بازدید وزیر کشور از مرز شلمچه برای بررسی خدمات‌رسانی به زائران اربعین
  • دمای خوزستان تا چهارشنبه بر مدار ۵۰ درجه
  • دورکاری ادارات خوزستان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه
  • صرفه‌جویی مردم برای جلوگیری از تنش آبی در برخی مناطق شهرهای خوزستان
  • سالانه ۲ هزار معلم متقاضی خروج از خوزستان هستند
  • خوزستان زیر سایه سیاه هور
  • روایت شفافیت، اعتماد و توسعه: فولاد خوزستان، پیشگام پیوند صنعت و جامعه
  • فعالیت دو شیفت بیش از ۷۵ درصد مدارس شهری خوزستان/ لزوم اقدام فرااستانی برای ساخت مدرسه
  • طرح آبرسانی به ۴۴ روستای شهرستان حمیدیه بهره برداری شد
  • اثر کارگردان خوزستانی به جشنواره فیلم بریتانیا راه یافت
  • چهارمین واحد بهینه‌سازی‌ شده ‌سد و نیروگاه دز وارد مدار شد
  • تامین آب شرب و حفظ نخیلات در اولویت استان قرار دارد
  • تداوم افزایش دما و شرجی در خوزستان
  • مصدوم شدن بیش از ۵۳۰۰ نفر در نزاع‌های خوزستان/ زنان یک‌پنجم مصدومان نزاع‌ها
  • هشدار فولاد خوزستان: صنعت فولاد ایران زیر فشار کمبود انرژی و سیاست‌های ناکارآمد
  • گزارش تصویری نشست خبری شرکت فولاد خوزستان با خبرنگاران
  • استقرار ناوگان لُجستیکی اروندان در مرز شلمچه برای پشتیبانی از پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)/ از آب‌رسانی تا حمل‌ونقل؛ اروندان در مرز شلمچه آماده است
  • ضرورت بازنگری فوری در سیاست‌های صادراتی، تسهیل فرآیندهای گمرکی و ایجاد ثبات در حوزه انرژی 
  •  پروژه منحصربه‌فرد فولاد خوزستان برای کاهش ۸۵ درصدی غبار صنعتی؛ نخستین در خاورمیانه
  • فولاد خوزستان در مسیر فتح بازار فولاد ایران؛ از عبور از بحران انرژی تا سرمایه‌گذاری ۵۰ همتی برای توسعه پایدار
  •  بررسی چالش‌ها  و فرصت های شرکت فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران
  • رشد متوازن و همزمان تامین انرژی و نهاده های تولید در نقاط مختلف کشور؛ راهبرد فولاد خوزستان برای پایداری صنعت فولاد در خوزستان
  • افزایش ۱۳.۷۲ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات خوزستان/ مصدوم شدن بیش از ۵۲۰۰ نفر در حوادث ترافیکی 
  • ۶۳ مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای خوزستان آماده استقبال از زائران اربعین هستند
  • کار در پروژه خاک‌خورده متروی اهواز دوباره آغاز شد
  • هشدار «قرمز» استقرار توده هوای گرم روی خوزستان
  • آغاز تردد زائران اربعین در خوزستان/ هشدار ایمنی به کاروان‌های «مشایه»
  • آغاز به کار ستاد اربعین شهرداری اهواز در مرز چذابه
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق ۲۳۰ کیلوولت اندیمشک
  • هشدار رئیس اورژانس خوزستان در پی موج گرمای بی‌سابقه 
  • جاده مواکب چذابه به طول ۲۷۰۰ متر به بهره‌برداری رسید
  • پیکر دو شهید امروز در خوزستان تشییع شد
  • خاکِ تشنه، آسمانِ خفه !
  • آلودگی هوای اهواز در وضعیت «بنفش»/ ۵ شهر در وضعیت «قرمز»


پایگاه خبری رهرو نیوز

دارای مجوز فعالیت از هیات نظارت برمطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ۷۸۱۵۸
دفتر مرکزی:خوزستان،اهواز

مدیر مسئول: زهره کریمی

ایمیل رهرو نیوز

news@rahronews.com

تماس با ما :

09392834133

تمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری رهرونیوز محفوظ است. نشر مطالب با ذکر نامپایگاه خبری رهرونیوز بلامانع است.



    • نمایش پروفایل
    • ورود