• جلالی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سندی راهبردی در تحقق تمدن نوین اسلامی است گفت: و برای تحقق تمدن اسلامی و بیانیه گام دوم ضروری است بستر دنیوی تمدن اسلامی و فرهنگ متعلق به آن را فراهم و الگوی سیاسی کارآمد ایجاد کنیم.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از پرتو خبر محمدرضا جلالی – فرماندار شهرستان لنگرود-  در اجلاسیه سراسری نماز که امروز ( یکشنبه، ۲۱اسفند) در دانشکده پرستاری و  پیراپزشکی لنگرود برگزار شد، گفت: امروز خداوند به  مسئولان‌ نظام جمهوری اسلامی این توفیق را داده که در مسند قدرت قرار بگیرند و منشا تاثیر و اداره امور جامعه باشند و اولین وظیفه مسئولان این است که نسبت به برپایی اقامه نماز تلاش گسترده‌ای داشته و موجبات اشاعه نماز در جامعه را فراهم کنند.

    وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم‌ فریضه مهم اقامه نماز را فراگیر کنیم بایستی بنا به فرمایشات مقام‌معظم رهبری برای تبیین فرهنگ و سبک زندگی اسلامی عمل کنیم. بن مایه‌های چنین فرهنگی، که خردورزی، اخلاق و حقوق است را اسلام در  اختیار متولیان جامعه قرار گذاشته تا نسبت به تبیین و الگوسازی برای  جامعه و فرهنگ زندگی اسلامی اقدامات اساسی را انجام دهند.

    فرماندار لنگرود با بیان اینکه برای پیشرفت تمدن اسلامی بایستی دیانت سرلوحه کار قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از مشکلات در تبیین زندگی اسلامی، حوزه آموزش فرهنگ است که‌ متاسفانه امر تربیت و تحول فکری مورد غفلت قرار گرفته و مشکلات در نظام اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به فرهنگ اسلامی است که این‌موضوع نیاز به احیا و باز تولید فرهنگ اسلامی دارد.

    جلالی ادامه داد: کسب دانش نباید موجب سستی ایمان ما به خدا شود چراکه علم و دانش پایه ایمان به خداوند است و ما را نسبت به خدا و دین‌ اسلام متواضع‌تر می‌کند و قطعا کسانی که به اضمحلال فرهنگی در غرب توجه دارند باید بدانند اضمحلال غرب، بیشتر نتیجه سطحی نگری به مذهب و درک نادرست از دانش است.

    وی با اشاره به اینکه برخی از جوامع بشری برای پاسخ دهی به نیازهای متعدد جامعه تلاش می کنند با تکیه بر دانش امورات را مدیریت کنند، گفت: متاسفانه مهم ترین چالش در همه حوزه‌ها، مدیریت با زاویه و عدم برخورداری از علم و دانش است و ریشه مشکل ما این است مدیریت ما با علم و دانش فاصله معناداری دارد و برای تحقق تمدن اسلامی و بیانیه گام دوم رهبری ضروری است بستر دنیوی تمدن اسلامی و فرهنگ متعلق به آن را فراهم و الگوی سیاسی کارآمد ایجاد شود.

    جلالی بیان اینکه این‌ امر نیازمند فرایندی نسبتا طولانی است تا دینداری و دموکراسی توامان فراهم شود، اذعان کرد: آماده سازی مدیران برای اداره جامعه مهم است که این امر از طریق آموزش به آنها منتقل می‌شود و وظیفه مدیران این است با بهره گیری از کتاب خدا و اقامه نماز به اصلاح امور جامعه بپردازند. منبع / خبرگزاری شبستان