• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • به مناسبت هفته ملی جمعیت دکتر مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر، دکتر منجزی معاون بهداشت، دکتر هدایت معاون درمان و سایر کارکنان با حجت الاسلام حبیب پور امام جمعه شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، دکتر مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این دیدار اظهار کرد: یکی از وزارتخانه هایی که در بحث جوانی جمعیت تلاش زیادی دارد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد. به نحوی که به مقوله جوانی و افزایش جمعیت نگاه ویژه ای داشته و در این زمینه فعالیت دانشگاه‌ها را مورد ارزشیابی قرار داده است.

    اما برای اینکه در جامعه اتفاقات خوبی رقم زده شود، بایستی تمام دستگاه‌های اجرایی ورود کنند به طوری که بانک‌ها اعطای وام به زوجین برای فرزندآوری را تسهیل بخشند و بسته های تشویقی برای خانواده های باشکوه از سوی ادارات و سایر دستگاه ها درنظر گرفته شود.

    در ادامه حجت الاسلام حبیب پور امام جمعه معزز شوشتر اذعان داشت: در حال حاضر در برخی استان ها پنجره جمعیتی بسته شده به طوری که این وضعیت نگران کننده است.

    وی با اشاره به اینکه تمایل به داشتن فرزند در خانواده های ایرانی بیشتر از کشورهای غربی می باشد خاطرنشان کرد: مسئله جمعیت فقط مشکل اقتصادی نیست، به نحوی که باید علت ها را جست و جو و کارشناسی نماییم‌.

    حجت الاسلام حبیب پور در پایان خواستار تشکیل کمیته ای جهت رفع مشکل فرزندآوری و پیاده سازی مدل بومی در سطح شهرستان شد.

    شایان ذکر است در این دیدار معاون بهداشت، درمان و سرکار خانم دکتر شاه منصوری مشاور رئیس دانشکده در امور بانوان هر کدام عملکردها و نقطه نظرات خود را در زمینه جوانی و افزایش جمعیت مطرح کردند.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز