• نماینده مردم شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه، خواستار پاسخگویی شهردار اهواز در خصوص هزینه کرد یک هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی که از بدهی شرکت های نفتی در اختیار شهرداری گذاشته شده بود، شد.

    به گزارش پایگاه خبری رهرونیوزوبه نقل از تی بین، دکتر سید کریم حسینی در این نشست در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، با بیان اینکه در مرحله اول، یک هزار میلیارد تومان از محل پرداخت عوارض آلایندگی نفت در اختیار شهرداری اهواز گذاشته شد، با انتقاد شدید از عملکرد شهردار اهواز طی یک سال اخیر گفت: نباید هزینه‌های عمرانی شهر صرف مسائل شخصی و جناحی شود.
    نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ۱۶ پروژه تعریف شده برای بودجه عوارض آلایندگی، تنها بخش کمی به مرحله اجرا رسیده است، همه ما مسئول و وکیل مردم هستیم و باید پیگیر و پاسخگوی خواسته های مردم باشیم، مسئولی که یک سال بر مسندی می نشیند، باید در پایان هر سال کارنامه عملکردی خود را ارائه و پاسخگوی اقدامات خود باشد.
    حسینی افزود: مردم از وکلای خود می خواهند تا پیگیر این باشند که شهرداری پس از گرفتن عوارض آلایندگی چه اقدامی در سطح شهر انجام داده است؟ مجموعه شهرداری می گویند پروژه هایی تعریف شده، اما دو سوم از پروژه ها کلید نخورده است،چه نمره ای باید به چنین مسئولی داد؟ دیگر برای مردم یک آرزو شده که ورودی های شهر اهواز و حفاری ها و معابر کنده کاری شده به حال خود رها نشود، از سویی هم دعواهای زرگری بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب که چنین وضعی در شهر به وجود آورده اند، باید جمع شود.
    نصب ۴۷ بنر برای نماینده اهواز در مجلس؟
    حسینی با تاکید بر اینکه اعتبار و پول اختصاص یافته برای عمران شهر، نباید صرف هزینه‌های شخصی و جناحی شود، به تبلیغات شهرداری برای تبریک به یکی از نمایندگان اهواز در مجلس از سوی شهرداری در سطح شهر اهواز اشاره کرد و گفت: وی از همکاران خوب ما در مجلس است، اما چرا باید برای یک مناسبت خاص ۴۷ بنر در اهواز برای این نماینده چاپ و در سطح شهر نصب شود و برای ارتحال امام تنها ۱۲ بنر زده شود؟ چه مناسباتی بین شهرداری و این نماینده مجلس است؟ پول چاپ و نصب بنرها و بیلبوردها از کجا  آورده و هزینه شده است؟
    حسینی ادامه داد: اگر این‌ موارد را مطرح کنیم، برخی معاونت های شهرداری پاسخ می‌دهند و یا پیمانکاران معاونت فرهنگی توییت می‌زنند. هر مدیری باید در خصوص اعتباراتی که به دستگاه‌ها واریز می‌شود، گزارش شفافی به مردم ارائه دهد و ما به عنوان وکیل مردم باید نتیجه دریافت عوارض آلایندگی را پیگیری کنیم، چه نمره ای به پروژه های تعریف شده و اجرا نشده از سوی شهرداری، باید داد؟ قطعا یک سوم نمره خوبی نیست! البته رسانه ها هم باید پیگیر این باشند که طی یک سال گذشته چه اقداماتی انجام شده است؟
    لزوم تشکیل کمیته نظارت بر تعریف پروژه ها و مخارج صرف شده
    وی پرداخت عوارض از محل آلایندگی های نفتی را یک فرصت ایجاد شده برای شهرها و روستاها برشمرد و گفت: وزارت نفت با پرداخت این عوارض به شهرداری کمک کرد ، لذا باید گزارشی از این عوارض که به حساب مجموعه ای واریز می شود، ارائه دهیم. باید کمیته نظارت بر تعریف پروژه ها و مخارج صرف شده تشکیل شود که در صورت عملی نشدن برنامه‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.
    مصوبات سفر رییس جمهور
    حسینی ادامه داد: مصوبات سفر رییس جمهوری در نشست‌هایی با استاندار و معاون اجرایی رییس جمهور مورد بررسی قرار گفته و قرار است در اولویت‌بندی اجرای طرح در شهرستان‌ها اصلاحاتی صورت گیرد.
    نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت فاضلاب گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای فاضلاب اهواز جذب شد.
    وی در خصوص قوانین مهم مجلس یازدهم توضیح داد: اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و قانون جهش تولید دانش بنیان و کمک به کسب و کار شرکت‌ها از جمله این قوانین است.
    حسینی به لوایح و طرح های مختلف در دستور کار اشاره کرد و افزود: از جمله لوایح و طرح های نیمه کاره که در سال آخر به تصویب خواهد رسید شامل حمایت از بانوان، ساماندهی کارکنان دستگاهای اجرایی، ارتقای امنیت زنان، حجاب و عفاف و خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

    نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب گفت: امسال با بودجه ۱۴۰۲، سهم ۲۰ درصدی که از سود سهام بانک ها از شرکت نیشکر حاصل می شود با مصوبه مجلس به فاز دوم طرح مقام معظم رهبری اختصاص یافت.
    سهم ۳ درصد نفت با رایزنی نمایندگان مجلس به ۷۰هزار میلیارد رسید
    وی معتقد است در بحث انسجام، ۱۸ نماینده خوزستان در مجلس، حداکثر انسجام و هماهنگی و همراهی را در راستای وظایف نمایندگی با هم داشتند، هر چند ایرادات و قصوری هم وجود داشته اما در این دوره از مجلس، حداکثر انسجام بین نمایندگان برقرار بود، در پیگیری مسائل ملی و استانی، نشست با مسئولان کشوری و استانی از ۱۸ نماینده همیشه حداقل ۱۵ نماینده حضور داشتند و این موارد باعث شد که نتایج بهتری از پیگیری و جلسات با مسئولان امر در خصوص بودجه هایی که برای استان تخصیص داده می شود، بگیریم.
    حسینی گفت: در جدول مصارفی که برای استان ها تخصیص داده می‌شود، برای خوزستان ۴۰ هزارمیلیارد ریال برای سه درصد نفت اختصاص یافت که با رایزنی برخی نمایندگان این مبلغ به ۷۰ هزارمیلیارد ریال رسید.
    چرا در عزل و نصب مدیران دخالت می کنید؟
    حسینی در ادامه به ابر چالش خوزستان با عنوان اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: نمایندگان خوزستان برای ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال دربخش دولتی و خصوصی به صورت هفتگی و ماهانه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.
    وی افزود: طی یک سال و نیم اخیر با پدیده ای مواجه شدیم که متاسفانه فرصت های اشتغال استان را تهدید می کرد به طوری که برخی از جایگاه ها و شرکت ها و موسسات زیر مجموعه برخی وزارتخانه ها که برای حوزه انتخابیه سودآوری داشته، توسط مسئولان آن ها و همکاری برخی نمایندگان به شهرهای دیگر منتقل شود که از آن جمله شرکت کربن و اکسین بود. این شرکت ها فرصت اشتغال برای جوانان این شهر است که البته پیگیری ها باعث شد تا جلوی این اتفاق گرفته شود اما متاسفانه مورد ایراد و سوال قرار میگیریم که چرا در عزل و نصب مدیران عامل کارخانجات دخالت می کنید!
    نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: وقتی یک مدیرعامل برای ماندگاری و حفظ صندلی خود، فرصت های اشتغال جوانان برای توسعه حوزه انتخابیه را از این شهر می گیرد، و رایزنی می کند، باید جلوی این مدیرعامل گرفته شود؟ قطعا ورود ما برای حفظ منافع حوزه انتخابیه است، ما به دنبال تثبیت فرصت های اشتغال موجود و گرفتن فرصت های جدید اشتغال برای جوانان این حوزه انتخابیه هستیم و اجازه نمی دهیم مدیرانی که با این ارتباطات بر سر کار می آیند، چنین اقداماتی را انجام دهند.