• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر پیرامون اجرای برنامه سلامت خانواده، نظام ارجاع و پویش ملی سلامت با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شوشتر نشست خبری برگزار کرد.

    شوشتر – به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز؛ دکتر مسلم پرگانی در این نشست ضمن عرض خوش آمد به خبرنگاران و اصحاب رسانه پیرامون برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع اظهار داشت: این برنامه همزمان با سراسر کشور از اردیبهشت سال جاری آغاز شده و از مهم ترین اهداف آن می‌توان به افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، کاهش هزینه‌ها، ارتقاء کیفیت خدمات، جوانی جمعیت، شناسایی افراد در معرض خطر و … اشاره کرد.

    وی افزود: در این طرح هر تیم سلامت شامل یک پزشک، یک مراقب سلامت، و یک مراقب سلامت ماما می باشد که در پایگاه های بهداشتی جمعیت آماری حدود ۳هزارنفر را تحت پوشش قرار می دهند و با انجام معاینات و تکمیل پرسشنامه مراجعین در صورت نیاز و تشخیص بیماری، افراد به کلینیک های تخصصی ارجاع داده می شوند.

    معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در ادامه پیرامون اجرای طرح پویش ملی سلامت اذعان داشت: این طرح از ۲۰ آبان آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه سال جاری با هدف شناسایی و تشخیص بیماری دیابت و پرفشاری خون ادامه دارد.

    دکتر پرگانی در پایان از شهروندان خواست برای غربالگری دیابت و فشارخون به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و یا خانه های بهداشت محل سکونت خود مراجعه نمایند.

    شایان ذکر است در پایان این نشست با اجرای طرح غربالگری دیابت و فشارخون برای خبرنگاران و اصحاب رسانه، آنها نیز به پویش ملی سلامت پیوستند.

     

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز