• نویسنده : زهره کریمی
  • مدیر بهره برداری شرکت گاز خوزستان گفت: ۷۱ هزار و ۲۷۲ عملیات نگهداری و تعمیرات در تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی استان در سه ماهه نخست امسال انجام شد.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، کیهان ساکی‌پور با بیان اینکه عملیات نگهداری و تعمیرات بخش‌های مختلف هر صنعت، به صورت دوره‌ای و به منظور حفظ و بهبود عملکرد تجهیزات و سیستم‌ها انجام می‌شود، گفت: ۷۱ هزار و ۲۷۲ عملیات نگهداری پیشگیرانه و تعمیرات اصلاحی در سه ماهه نخست سال جاری در تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی استان انجام شده است. این عملیات‌ها شامل بازدید‌های منظم، تعویض قطعات فرسوده و انجام تنظیمات لازم برای اطمینان از عملکرد بهینه تجهیزات می‌شود و هدف اصلی از انجام این اقدامات، افزایش طول عمر مفید تجهیزات و کاهش هزینه‌های ناگهانی است.

    وی با اشاره اینکه واحد‌های تعمیرات این شرکت در سه ماه اول سال جاری تعداد ۱۶ هزار و ۸۱۴ عملیات در بخش ایستگاه‌های تقلیل فشار، ۳۹ هزار و ۸۷۸ عملیات در بخش حفاظت از زنگ و ۹ هزار و ۲۳۲ عملیات در بخش شبکه و انشعابات را در دستور کار داشتند، افزود: عملیات تعمیرات اصلاحی در مدت زمان مذکور پنج هزار و ۳۴۸ مورد انجام شده که از این تعداد ۷۰۱ مورد مربوط به ایستگاه‌های تقلیل فشار، ۴۶۹ مورد مربوط به حفاظت از زنگ و چهار هزار و ۱۶۹ مورد مربوط به شبکه و انشعاب است.
    رفع نشتی بیش از یکهزار و ۹۴۳ مورد در خطوط و شبکه‌های گاز خوزستان
    ساکی پور در بخش دیگری از این گفتگو به انجام عملیات رفع نشتی یکهزار و ۹۴۳ مورد در خطوط و شبکه‌های گازرسانی استان طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و ادامه داد: پایداری گازرسانی به مشترکین گاز خوزستان اولویت این شرکت است و واحد نگهداری و تعمیرات بهره برداری این شرکت با پایش مستمر خطوط در راستای ارتقاء سطح ایمنی و پایداری شبکه گازرسانی اقدام می‌کند.
    مدیر بهره برداری شرکت گاز خوزستان با اشاره به تاثیرگذاری پایش تاسیسات گازرسانی بر جلوگیری از هدر رفتن انرژی، حفظ محیط زیست و حفظ جان و مال شهروندان، اضافه کرد: تعداد ۴۳۵ مورد نشت زیر زمینی و یک هزار و ۵۰۸ مورد نشت رو زمینی در سه ماهه نخست امسال از سوی عوامل واحد نگهداری و تعمیرات بهره برداری این شرکت انجام شده است.
    بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در استان خوزستان وجود دارد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز