• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • در آیین جشن بزرگ مردمی پانزدهمین سالروز ثبت‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر که شامگاه چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ در محل قلعه‌سلاسل این شهر بود، باحضور مقامات محلی و استانی برگزار گردید.

    شوشتر- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، این رویداد با استقبال کم‌نظیر مردم، اصحاب رسانه و با حضور محمدحسین ارسطو‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌پور امام جمعه شهرستان شوشتر، حجت الاسلام والمسلمین سادات ابراهیمی نماینده مردم شریف شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و سید محسن سیدموسوی فرماندار شوشتر و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان برگزار شد.

    ارسطوزاده ضمن تبریک سالروز ثبت جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر و ابلاغ پیام تبریک عزت‌اله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مردم شهرستان، توضیحاتی درخصوص روند ثبت‌جهانی این اثر تاریخی ارائه کرد و گفت: موضوع مردم و بهره‌مندی مردم از آثار تاریخی و نقش آن در زندگی بسیار حائز اهمیت است.

    او با بیان این‌که انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی در شوشتر نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ این دیار دارند افزود؛ مفاخر این شهر داشته‌ها و سرمایه‌های اصلی این شهرستان هستند.

    در این رویداد که با حضور جمعی از هنرمندان استانی و محلی همراه بود، مدیرکل محترم از حضور و اجرای موسیقی اتحاد اقوام توسط حامد نیسی که فعالیت‌های هنری وسیعی در حوزه خوزستان‌شناسی و گویش‌شناسی انجام داده است نیز قدردانی کرد.

    در ادامه این برنامه، بخشی از فعالیت‌های پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در دولت سیزدهم که در راستای حفاظت و حراست از میراث کهن‌دیار شهرستان شوشتر انجام گرفته بود به نمایش درآمد.

    در پایان این رویداد از محمدحسین ارسطو‌زاده به پاس تلاش و زحمات ایشان در راستای ثبت جهانی نظام آبی تاریخی شوشتر، تجلیل به عمل آمد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز