• نویسنده : علی کریمی
  • معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سایت دفن پسماند صفیره اهواز دچار آتش سوزی شده است و تلاش برای مهار آن ادامه دارد.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به آغاز آتش‌سوزی در سایت پسماند دفن زباله شهر اهواز معروف به “سایت صفیره” از روز سه‌شنبه هفته گذشته گفت: پس از وقوع این حادثه اقدامات فوری جهت مهار آتش سوزی و رفع آلودگی هوا توسط شهرداری اهواز آغاز و تاکنون ۸۰ درصد آتش‌سوزی در این سایت مهار شده و عملیات مهار آتش برای ۲۰ درصد باقی مانده در حال انجام است.

    وی علت آتش‌سوزی را افزایش دما، تخلیه غیراصولی زباله‌ها و خودسوزی زباله‌ها بر اثر گاز متصاعد شده عنوان کرد و افزود: دود ناشی از این آتش سوزی که روستای صفیره را تحت تاثیر قرار داده بود تقریبا قطع شده و اقدامات فوری خاک پوشش و آب پاشی در محل آتش سوزی به سرعت در حال انجام است که موجب مهار حجم فراوانی از آتش سوزی پسماند‌ها شد.

    قلی نژاد می‌گوید: به شهرداری تاکید شده اقدامات لازم تا رفع کامل آتش سوزی و دود ناشی از آن ادامه یابد و همچنین با راه اندازی سریع سلول دفن اصولی پسماند‌ها از تکرار اینگونه آتش سوزی‌ها و ایجاد آلودگی هوا جلوگیری شود.

    براساس این گزارش وفق قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اصولی پسماند‌های شهری بر عهده شهرداری‌ها است.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز