• نویسنده : زهره کریمی
  • فرماندار اهواز گفت: صنایع آلاینده در محدوده شهری اهواز بر اساس تمهیدات و پیگیری‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۵ به خارج از شهر منتقل خواهند شد.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، سید احمد موالی‌زاده با بیان اینکه میزان آلودگی هوا در شهرستان اهواز هیچ توجیهی ندارد بیان کرد: شرایط در شهرستان اهواز باید به گونه‌ای باشد که کمترین میزان آلودگی هوا را داشته باشیم.

    وی گفت: وجود صنایع زیاد در شهرستان اهواز باعث شده تا هوای این شهرستان در اغلب مواقع آلوده باشد.

    موالی‌زاده شرط فعالیت واحد‌های تولیدی در این شهرستان را تبدیل شدن به صنعت سبز و بدون تولید آلایندگی عنوان کرد.

    فرماندار اهواز اظهار کرد: اداره کل محیط زیست خوزستان در حال رصد و پیگیری خارج شدن صنایع آلاینده از محدوده شهری اهواز است و برای این واحد‌ها نیز مهلت تعیین کرده است.

    وی جمع‌آوری فلر‌های نفتی را از دیگر موارد تاثیر گذار در کاهش آلودگی هوای اهواز اعلام کرد و افزود: برای جمع‌آوری فلر‌های نفتی زمان تعریف شده تا با همکاری شرکت مناطق نفتخیز جنوب این مهم محقق شود.

    موالی‌زاده ادامه داد: برای انتقال شرکت لوله سازی به خارج از محدوده شهری اهواز نیز مذاکرات و پیگیری‌هایی انجام شده است.

    فرماندار اهواز تصریح کرد: شرکت فولاد خوزستان نیز از جمله صنایع فعال در محدوده شهری اهواز است که برای تبدیل شدن این واحد به صنعت سبز برنامه ریزی لازم انجام شده است.

    وی همچنین از همکاری این شرکت در اینجاد کمربند سبز در اهواز خبر داد و افزود: تبدیل واحد‌های تولیدی به صنایع سبز باعث می‌شود تا با استفاده از فناوری و بدون نیاز به جایه جایی کارخانه از تولید آلودگی جلوگیری شود.

    موالی زاده ضمن عذرخواهی از مردم اهواز برای آلودگی هوا در بسیاری از مواقع ادامه داد: به ۲ شرکت نیشکر امیرکبیر و دهخدا فعال در اهواز نیز باید در ردیف صنایع سبز قرار گیرند.

    طبق اعلام اداره کل محیط زیست خوزستان، ۱۸۹ واحد آلاینده آب، خاک، هوا در لیست صنایع آلوده کننده معرفی شده است.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز