• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از دادگاه‌های تجدیدنظر بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های معوق و مسن قضایی تاکید کرد.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، علی دهقانی، امروز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ در بازدید از شعب دادگاه تجدیدنظر خوزستان که در راستای عمل به سند تحول و تعالی و تحقق برنامه‌های عملیاتی و به صورت سرزده انجام شد، بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های معوق و مسن تاکید کرد و آن را یک ضرورت در راستای تکریم مراجعین به دستگاه قضا و احقاق حقوق آنان برشمرد و گفت: اتقان آراء مهم‌ترین اصل در رسیدگی به پرونده‌هاست و این اتقان وقتی با دقت همراه شود، به کاهش اطاله دادرسی می‌انجامد.
    وی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در فرایند رسیدگی، افزود: قوه قضائیه در یک دهه گذشته با استفاده از این فناوری‌ها متحول شده و انتظار مردم از این قوه نیز به همین میزان افزایش یافته است، همچنین نتایج رسیدگی به پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی که مورد توجه افکار عمومی است، باید اطلاع‌رسانی شود تا جامعه از عملکرد دستگاه قضایی مطلع شود چرا که این امر موجب افزایش اعتماد عمومی و امید آفرینی خواهد شد.
    دهقانی ادامه داد: به رغم حجم بالای کار در دادگستری استان خوزستان و کمبود نیروی قضایی و اداری، تمهیداتی اندیشیده شده است تا در رسیدگی‌ها تسریع و پرونده‌های معوق و مسن کاهش یابد که این هدف در سال گذشته به صورت قابل توجهی محقق شد و این روند ادامه دارد.
    رئیس کل دادگستری خوزستان در این بازدید ضمن سرکشی به شعب، تعدادی از پرونده‌های مطرح در این محاکم را مورد بررسی قرار داد و به سوالات تعدادی از مراجعین نیز پاسخ داد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز