• نویسنده : زهره کریمی
  • رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از احداث پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی در این دانشگاه خبر داد.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، جمال فیاضی با اشاره به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به منظور راه‌اندازی پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی، اظهار کرد: قرارداد تعمیر، تجهیز، بهره‌برداری و احداث پردیس علم و فناوری و اقامتگاه گردشگری و تفریحی به روش (ROLT) میان دانشگاه و شرکت قدرت رهیاب پارس منعقد شد.

    وی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، سرمایه‌گذار متعهد به ایجاد پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی خوزستان شد. پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی خوزستان، با هدف ارتقای فناوری و نوآوری در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی ایجاد می‌شود.

    فیاضی ادامه داد: این پردیس به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و نوآوری، مجهز به آزمایشگاه‌های پیشرفته، کارگاه‌های عملی و اقامتگاه‌های مجهز برای دانشجویان، پژوهشگران و صنعتگران خواهد بود.

    رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها این پردیس با فراهم آوردن امکاناتی همچون آزمایشگاه‌های مدرن و فضا‌های همکاری، محیطی ایجاد خواهد کرد که علاوه بر افزایش توانمندی‌های علمی، می‌تواند نقش بسزایی در تجاری‌سازی تحقیقات و توسعه فناوری‌های نوآورانه ایفا کند.

    وی یادآور شد: ایجاد این پردیس نقطه عطفی در جهت تحقق اهداف دانشگاه در زمینه پیشرفت‌های علمی و فناوری است و نشان‌دهنده تعهد دانشگاه به توسعه و رشد پایدار کشاورزی و صنایع غذایی در سطح منطقه و ملی است. علاوه بر این، اقامتگاه‌های گردشگری و تفریحی در کنار این پردیس، به عنوان نقطه جذب گردشگران علمی و عمومی، فرصت‌های جدیدی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه فراهم خواهد کرد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز