• نویسنده : علی کریمی
  • اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونمیوز، در این روز یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعتی ایران به بهره‌برداری رسید و چرخی شد برای تحرک و پویایی صنایع و ایجاد زیرساخت‌ها و آغازی شد بر مسیر خدمت رسانی مستمر و پایدار به مردم عزیز..‌

    غرش اولین توربین ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز در سحرگاه ۱۸ مرداد ۱۳۵۸ نویدبخش آرامش و آسایشی شد که طی ۴۴ سال تولید انرژی حیاتی برق در تاریخ پرافتخار این نیروگاه همچنان به گوش می‌رسد.
    استان خوزستان به پشتوانه این نیروگاه به روند توسعه صنایع و زیرساخت‌های خود سرعت بیشتری داد و زمینه ساز آبادانی ،اشتغال و رونق این خطه زرخیز شد و چراغی شد بر تاریکی شهرها و روستاها و آسایشی شد در گرمای طاقت فرسای جنوب…
    بی تردید دستاوردهای امروز ما و تداوم خدمت رسانی و تولید پایدار این نیروگاه حاصل تلاش و همت همه کارگران ، متخصصان و مدیرانی ست که از آغاز احداث این نیروگاه در سال ۱۳۵۳ تاکنون هرکدام نقشی آفریدند بر پیکره این غولهای نارنجی…
    ما در این راه پر پیچ و خم سختی ها ، تلاشها و ایده های نابی را بکار گرفتیم….
    گرمای طاقت فرسای خوزستان و حرارت بالای تجهیزات و خطرات بیشمار را به جان خریدیم تا بتوانیم شاهد اعتلای این نیروگاه و آسایش هموطنان باشیم.
    وقتی رژیم بعث عراق ۸ بار این طفل نوپا را در مهرماه ۱۳۵۹ و طی دوران دفاع مقدس مورد آماج حملات و بمبارانهای خود قرار داد خیلی ها باور نداشتند که ما می توانیم دوباره بلند شویم و روی پای خود بایستیم و برای آبادانی وطن تا پای جان تلاش کنیم.
    مثل آن روزهایی که مدیران و متخصصان شرکت تکنوپروم اکسپورت شوروی سازنده این نیروگاه ، هنوز هم باورشان نمی شود که ما با همه کاستی ها ، مشکلات و تحریمها توانستیم همچنان از این توربین های غول پیکر و زمخت انرژی برق تولید کنیم.

    حالا ۴۴ سال از آن روزها گذشته است و این نیروگاه با ۶ توربین برق قلب تپنده استان خوزستان، پشتیبانی مطمئن برای شبکه سراسری برق کشور و چشم و چراغ خانه مردم است.
    همه ما خاطرات تلخ و شیرینی از این نیروگاه داریم… مثل درگذشت همکارانی که امروز بین ما نیستند و یا خاطرات شیرین بازنشستگانی که امروز تلاش و همت شاگردان و همکاران جوان را به نظاره نشستند.‌‌…
    و یا گذر از چالشها و سختی هایی که دوشادوش همدیگر طی نمودیم تا نوری بر تاریکی، نفسی بر جانها و نسیمی بر چهره خسته مردم سرزمین مان بنشانیم….

    ما به این نیروگاه و کشورمان افتخار می کنیم…

    داوود سلیمانی
    مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز