• نویسنده : زهره کریمی
  • اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود طرح زوج و فرد تا شب عید که اوج ترافیک هسته مرکزی شهر است، اجرایی شود.

    حجت‌الله سلیمانی اظهار کرد: مقدمه اجرای طرح محدودیت ترافیک، اجرای طرح زوج و فرد است که در شورای ترافیک اهواز مصوب شده، اما اجرای این طرح منوط به تأمین یک سری زیرساخت‌ها است.

    وی با اشاره به هزینه سنگین اجرای این زیرساخت‌ها، افزود: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای این کار ۷۰ ایستگاه دوربین کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک است که هزینه هر ایستگاه حداقل یک میلیارد تومان است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بخشی از این زیرساخت‌ها از ظرفیت قراردادهای موجود در حال انجام است و بخشی از طریق انعقاد قراردادهای جدید تأمین می‌شود.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز خاطر نشان کرد: این طرح را می‌توان با ۳۰ میلیارد تومان و با پوشش محورهای اصلی اجرا کرد تا برای محورهای فرعی تکمیل شود، در حال حاضر دو ایستگاه کنترل ترافیک در هسته مرکزی شهر وجود دارد و می‌توان ایستگاه‌های جدید را یکی یکی وارد مدار کرد، چراکه نیاز نیست همه ایستگاه‌ها در یک بازه زمانی کوتاه راه‌اندازی شود.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز