• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • معاون تربیت سیاسی، اردویی و فضای پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور امسال برای شرکت در آیین اربعین حسینی عازم عتبات عالیات شدند و در این رویداد فرهنگی و مذهبی بزرگ حضور یافتند.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، مرتضی کریمی در حاشیه بازدید از مرز‌های چذابه و شلمچه بیان کرد: آیین اربعین حسینی آثار فرهنگی بسیار خوبی را بر دانش‌آموزان به جا می‌گذارد و در همین راستا اعزام دانش‌آموزان به مراسم اربعین حسینی انجام شد.

    وی گفت: وزارت آموزش و پرورش در ۶ استان مرزی کشور موکب‌هایی را با حضور دانش‌آموزان راه‌اندازی کرده است که خدمات فرهنگی و تربیتی را به زائران ارائه می‌دهند.

    کریمی افزود: ۴۴ موکب در مرز‌های تردد زائران در کشور و ۲۲ موکب در کربلا توسط این وزارتخانه برپا شد که هدف از این اقدام نقش موکب‌ها با محوریت دانش‌آموزان است.

    مسئول طرح دانش‌آموزی ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: همچنین یک هزار موکب با پنج هزار خادم نوجوان برای خدمات‌رسانی به جاماندگان مراسم اربعین حسینی با مدیریت دانش‌‍آموزان در کشور برپا شده است.

    وی ادامه داد: برای  خدمت به زائران در مسیر اربعین حسینی اردوگاه‌ها، کانون‌ها و مدارس برای اسکان و استراحت آنان در نظر گرفته شده و با این اقدام آموزش و پرورش از ستاد اربعین حسینی پشتیبانی می‌کند.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز