• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • عملیات حفاظت و مرمت پل‌بند تاریخی شادروان پس از قریب به یک دهه وقفه، با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال توسط پایگاه میراث جهانی شوشتر آغاز شد.

    شوشتر- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، مهدوی‌کیا مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر با تصریح این خبر افزود: نظر به بازدید کارشناسان این پایگاه، آسیب‌شناسی و ارائه طرح مرمت و همچنین پس از جلسات توجیهی، فنی و رایزنی‌های اخیر در جهت جذب اعتبار لازم‌، عملیات اجرایی این اثر ارزشمند در حال انجام است.

    وی عنوان کرد: بخش‌هایی از این پل‌بند درطی سالیان اخیر بدلایل مختلف دچار آسیب‌های فرسایشی شدید شده است و به همین دلیل در این مرحله، پروژه علاج‌بخشی و مرمت بخش‌های آسیب دیده دهانه‌های میانی این اثر تاریخی که شامل ۲ دهانه اصلی و ۳ دهانه فرعی(چشمه) می‌باشند به طول تقریبی ۱۰۰ متر (درمجموع وجه شرقی و غربی) با ارتفاع حدود ۸ متر در دستور کار قرار گرفته است.

    گفتنی است: پل‌بند تاریخی شادروان در شمال غربی شهرستان شوشتر بر روی شاخه اصلی رودخانه شطیط ساخته شده است. این پل بند بعنوان یکی از مهم ترین دروازه‌های ورودی به شهر شوشتر بوده که پیشینه ساخت آن به دوره شاپور ساسانی می‌رسد و طول تقریبی این پل ۵۴۳ متر که مشتمل بر ۴۴ دهانه اصلی و ۴۳ دهانه فرعی بوده است‌.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز