• نویسنده : زهره کریمی
  • مدیر کل شیلات خوزستان رشد ۳۶ درصدی سطح زیر کشت پرورش میگو و ۳۲ درصدی تعداد استخر‌ها در استان را بیانگر سوددهی، استقبال پرورش دهندگان و رونق تولید این صنعت عنوان کرد.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، مرتضی سوری با بیان اینکه امسال مانند سال گذشته مزارع پرورش میگو با رعایت شیوه نامه‌های فنی و بهداشتی موفق به پرورش میگو مطابق استاندارد‌ها و با کیفیت و اندازه مطلوب بازاری شدند، گفت: رشد ۳۶ درصدی سطح زیر کشت پرورش میگو و ۳۲ درصدی تعداد استخر‌ها در مقایسه با سال ۱۴۰۲ بیانگر سوددهی، استقبال خوب پرورش دهندگان و همچنین رونق تولید در این صنعت است. وی سطح زیرکشت مزارع پرورش میگو در خوزستان را بیش از ۸۱۹ هکتار اعلام کرد و افزود: امسال تعداد مزارع فعال میگو ۲۸ درصد و میزان نوزاد این آبزی ذخیره سازی شده حدود ۷۱ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

    سوری با عنوان اینکه تعداد مراکز زایشی با افزایش ۱۵ درصدی به ۸ مرکز رسیده و عملیات ساخت ۴ مرکز دیگر در استان درحال اجراست، ادامه داد: میگوی تولیدی در مجتمع پرورش چوئبده آبادان به علت مصرف نکردن آنتی بیوتیک و مواد شیمیایی در طول دوره پرورش، دارای کیفیت بالا بوده و دارای ارزش صادراتی است و امسال پرورش دهندگان و بهره برداران میگو در این مجتمع با نظارت فنی کارشناسان شیلات و دامپزشکی شهرستان و رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی سازمان شیلات و دامپزشکی کشور و رعایت تراکم مناسب، موفق به تولید میگو بدون بیماری شدند.

    به گفته مدیرکل شیلات خوزستان؛ تاکنون تلفاتی در حوضچه‌های پرورش میگو گزارش نشده و عملیات برداشت از سایر مزارع بندر چوئبده آبادان آغاز شد.

    صید میگو از مزارع پرورشی استان با توجه به شرایط دمایی تا اواسط مهرماه ادامه دارد و محصول تولیدی علاوه بر بازار‌های داخلی به سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز