• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: شاداب سازی ۲۵۷ مدرسه استان در قالب طرح شهید عجمیان ۲ درحال انجام است.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، سرهنگ پاسدار سیداسلام موسوی در خصوص اجرای طرح شهید عجمیان در سطح خوزستان، گفت: طرح شهید عجمیان طرحی مشترک میان بسیج سازندگی، بسیج دانش آموزی و نوسازی مدارس است که در سال گذشته بخش نخست آن اجرایی و ۱۲۴ مدرسه در این طرح «شاداب سازی» شد. امسال نیز طرح شهید عجمیان ۲ در حال اجرایی شدن است و تاکنون ۲۵۷ مدرسه و یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس در حال «شاداب سازی» و مرمت هستند.

    وی با بیان اینکه این طرح اکنون در ۱۷ شهرستان به صورت فعال از سوی گروه‌های جهادی در حال انجام است و تا یکم مهرماه ادامه دارد، افزود: همچنین در زمینه ساخت و ساز مدارس سنگی و سختذر نیز ۳۰ مدرسه به منظور بهره‌مندی دانش آموزان مناطق کم برخوردار، از صفر تا صد در حال بازسازی هستند. اکنون در شهرستان‌های اهواز و کارون تعمیر و سرویس کولر‌های گازی نیز در قالب طرح شهید عجمیان ۳ در دستور کار است.

    سرهنگ موسوی ادامه داد: در ۱۷ شهرستان دیگر نیز طرح رنگ آمیزی و مرمت مدارس پیش بینی شده و سرویس دستگاه‌های سرمایشی در دستور کار قرار دارد، اما هنوز به صورت قرارگاهی نیست.

    فعالیت بیش از ۹۰۰ گروه جهادی بسیج دانش آموزی در طرح شهید عجمیان

    سروان علی نیکبخت، نماینده بسیج دانش آموزی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان از فعالیت ۹۴۸ گروه جهادی بسیج دانش آموزی در طرح شهید عجمیان ۲ خبر داد و گفت: این طرح با محوریت سازمان بسیج دانش آموزی و مشارکت دانش آموزان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی با ۲ هدف تربیتی و نوسازی، بهسازی و شاداب سازی مدارس اجرایی می‌شود.

    وی با بیان اینکه هدف برخورداری دانش آموزان از فضای خوب آموزشی است، افزود: تعداد ۹۴۸ گروه جهادی بسیج دانش آموزی در سراسر استان خوزستان و در ۱۷ شهرستان به صورت فعال در این طرح مشارکت دارند. بی شک ارتقای سطح خدمات دهی به دانش آموزان و رفع مشکلات مدارس می‌تواند به کیفیت آموزش و انگیزه دانش آموزان بخصوص در مناطق کم برخوردار بیفزاید.

    پیش از این حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از به بهسازی و نوسازی ۱۰۰ هزار کلاس درس در طرح شهید عجمیان با همراهی گروه‌های جهادی خبر داده بود.

    اکنون بهسازی ۲۴ هزار کلاس درس در سطح کشور انجام شده و پیش بینی شده تا پایان تابستان ۴۵ هزار کلاس درس نیز به این آمار اضافه شود.

    در طرح شهید عجمیان دانش‌آموزان نیز در کنار معلمان برای رنگ آمیزی مدارس مشارکت می‌کنند.