• نویسنده : فاطمه کریمی
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ۵ هزار و ۴۶۵ تعاونی در استان فعال است و حدود ۱۰۷ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، مجتبی ظفری پور با اشاره به فعالیت ۵ هزار و ۴۶۵ تعونی در استان با ایجاد ۱۰۷ هزار فرصت شغلی در استان گفت: براساس آمار‌های موجود، تعداد تعاونی‌های ثبت‌شده فعال در ایران به بیش از ۱۰۰ هزار مورد می‌رسد که در بخش‌های مختلفی از جمله؛ کشاورزی، صنعت، خدمات و مسکن فعالیت دارند. با وجود ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری که به لحاظ قانونی برای توسعه و تقویت بخش تعاون و ارتقای جایگاه آن در قوانین بالادستی کشور پیش‌بینی شده، آنطور که باید چشم‌انداز رونق بخش تعاون متناسب با ظرفیت‌های کیفی این بخش پیش نرفته و هدف‌گذاری سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه محقق نشده است.

    وی با بیان اینکه در خوزستان یکهزار و ۵۷۶ تعاونی در بخش کشاورزی، یکهزار و ۲۲۵ تعاونی در بخش صنعت، ۹۱۷ تعاونی در حوزه مسکن و ۹۰۷ تعاونی در بخش خدمات فعالیت می‌کنند، افزود: بیش از ۹۵ درصد از فعالیت‌های بخش صیادی استان در قالب شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود، همچنین بیش از ۷۵ درصد از پرورش ماهیان و میگو در استان توسط شرکت تعاونی‌ها تولید شده و بیش از ۸۰ درصد شهرک‌های شیلاتی استان در قالب شرکت تعاونی هستند.

    ظفری پور به فعالیت ۸۷ درصد لنجداران خوزستان در قالب شرکت تعاونی و حمل و نقل درون و برون شهری حدود ۷۰ درصد استان توسط شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۴۳ درصد طرح‌های مسکن توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود، ضمن اینکه بیش از ۹۰۰ تعاونی و اتحادیه مسکن فعال با ۲۱ هزار و ۹۸۵ عضو وجود دارد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به فعالیت ۹ شهرک کشاورزی در گرایش شیلات، می‌گوید: مجتمع شیلاتی فاز دو آزادگان با ۲۱۸ تعاونی و یکهزار و ۵۰۰ عضو بزرگترین مجتمع شیلاتی در استان به شمار می‌رود که بیش از ۷۰ تعاونی آن در حال پرورش ماهی و مابقی تعاونی‌ها در حال تکمیل حوضچه‌های پرورش ماهی هستند.

    ظفری پور به فعالیت دو مجتمع فعال پرورش میگو در استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان هندیجان، ۱۰ شرکت تعاونی و در شهرک میگو چوئبده آبادان نیز ۴۶ شرکت تعاونی در حال پرورش میگو هستند که با توجه به فصل گرما برداشت میگو از اواسط مهرماه آغاز می‌شود. از مهرماه سال گذشته تا پایان مرداد امسال به تعداد ۱۱۳ شرکت تعاونی با اشتغال‌زایی ۷۶۹ نفر نیز مبلغ چهار هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

    بر اساس این گزارش میزان تعهد استان خوزستان در سال جاری، ایجاد ۶۹ هزار فرصت شغلی است.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز