• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: همدلی و همراهی اقوام موجب شده در خوزستان با همه مصائب و مشکلاتی که وجود دارد، امنیت و آرامش قابل قبولی وجود داشته باشد.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، علی دهقانی صبح امروز در آیین معارفه و تکریم دادستان عمومی و انقلاب خوزستان که در محل سالن همایش های گیت بوستان اهواز برگزار شد با اشاره به سرمایه های خوزستان، اظهار داشت: در استان خوزستان به برکت خون پاک شهدا، وجود علمای استان، مدیران، فرماندهان ارشد نظامی و اعضای شورای تامین و حضور پر برکت عشایر با تعاون و وحدت، امنیت و آرامش حاکم است.

    وی افزود: این همدلی و همراهی موجب شده خوزستان با همه مصائب و مشکلاتی که دارد در این عرصه امنیت و آرامش قابل قبولی داشته باشد.

    رئیس کل دادگستری خوزستان در خصوص دادسراها گفت: دادسرا به عنوان نهاد مدعی العموم یکی از ارکان مهم قضایی کشور بوده که نظارت بر آن بر عهده دادستان است.

    دهقانی با بیان اینکه دادسرا هم نقش نظارتی دارد و هم نقش حمایتی، گفت: نقش حمایتی دادستان از باب حفظ و احیای حقوق عامه و توجه به حقوق عمومی و همچنین نظارت بر انجام تکالیف مدیرانی که تکلیف به خدمت به مردم دارند.

    وی تصریح کرد: هر خدمتگذار مکلف است که پاسخگوی تکالیفش باشد و دادستان در این حوزه وظایفی دارد.

    رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: همچنین دادستان در نقش حمایتی وظیفه دارد در راستای تعالی نظام جمهوری اسلامی گام بردارد.

    دهقانی تأکید کرد: هرجایی که امنیت روانی، اقتصادی، فیزیکی و آرامش جامعه مورد خدشه قرار گیرد دادستان با حضور قاطع و اثر گذار به منفعت جامعه توجه دارد.

    وی افزود: در حوزه حقوق فردی نیز دادستان وظیفه دارد که اگر شخصی مورد ظلم واقع شده به دادستان مراجعه می کند و مطالبه حق می‌کند.

    رئیس کل دادگستری خوزستان در خصوص پیگیری حقوق عمومی مردم خوزستان گفت: یکی از حقوقی که در خوزستان همواره مورد مطالبه مردم بوده حقوق عامه است و طبق آخرین آماری که از سال گذشته تا کنون گرفته شده در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در راستای حقوق مردم خوزستان، حق آلایندگی مبلغ ۱۰ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان و ۳۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان مطالباتی که دولت باید پرداخت کند در پرداخت مطالبات مختلف اخذ شده است.

    آیین معارفه و تکریم دادستان عمومی و انقلاب خوزستان صبح امروز در محل سالن همایش های گیت بوستان اهواز با حضور فرماندهان نظامی و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

    در این مراسم توسط حجت‌الاسلام‌ محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور از از تلاش های صادق جعفری چگنی تقدیر و امیر خلفیان به عنوان دادستان جدید دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز خوزستان معرفی شد.

    صادق جعفری چگنی به مدت ۲ سال مسئولیت دادستانی خوزستان را بر عهده داشت.

    همچنین امیر خلفیان نیر پیش از این معاون قضایی و دبیر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی دادگستری خوزستان بود.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز