• نویسنده : زهره کریمی
  • رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان از پایان واکسیناسیون بیش از ۴ میلیون رأس دام سبک در استان در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، محمد آنتیک چی گفت: در طرح ایمن سازی جمعیت دام سبک استان در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیش از  ۴ میلیون رأس دام سبک در بیش از  ۲ هزار و ۸۰۰ واحد در برابر این بیماری به صورت کاملاً رایگان توسط گروه‌های دامپزشکی واکسینه شدند.

    وی با بیان اینکه بیماری طاعون نشخوار کنندگان یا PPR نوعی بیماری ویروسی است که بز، گوسفند و برخی دیگر از نشخوارکنندگان کوچک اهلی و وحشی مانند شتر را درگیر می‌کند، افزود: از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفس و سرفه، ذات الریه، التهاب روده‌ها و اسهال است که یکی از راه‌های اصلی انتقال بیماری طاعون نخشوارکننده کوچک از طریق ذرات آئروسل بین دام صورت می‌گیرد.

    آنتیک چی ادامه داد: در فاز ملی واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک که از یکم فروردین تا ۲۰ مردادماه امسال صورت پذیرفت اداره کل دامپزشکی خوزستان با پوشش ۱۰۰ درصدی در صدر واکسیناسیون PPR در کشور قرار گرفت.

      • منبع خبر : واکسیناسیون دام‌های سبک در خوزستان در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک