• نویسنده : زهره کریمی
  •  معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداران حوزه کشاورزی خوزستان پرداخت شد.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، حسین بهداروندی افزود: بودجه عمرانی و جاری سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت به طوری که سهم این سازمان از ۹ درصد کل اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱ به ۱۳ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید که از نظر حجم ریالی از رتبه چهارم کشوری به رتبه نخست کشور رسیدیم.

    وی با اشاره به پرداخت ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداران حوزه کشاورزی استان ادامه داد: این تسهیلات به ۶۴۴ طرح کشاورزی در حوزه‌های مختلف آب و خاک، امور اراضی و تویدات گیاهی استان پرداخت شد. همچنین در این مدت ۲۰۰ طرح در اعتبارات عمرانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تعریف شد که اجرای ۱۹۲ طرح با اعتباری افزون بر سه هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اختصاص یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی طرح‌های کشاورزی خوزستان گفت: در حوزه سرمایه گذاری وجذب تسهیلات بانکی نیز با وجود مشکلاتی که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات داشتند در ردیف‌های مختلف اعتباری تسهیلات خوبی به تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شد. مبلغ ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در راستای تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به ۲۸ طرح سرمایه‌گذاری پرداخت و ۲  هزار و ۸۰ میلیارد ریال نیز از محل صندوق توسعه ملی یا ماده ۵۲ به ۴۵ طرح تعریف شده در حوزه دام و طیور، شیلات و آبزیان آب و خاک و تولیدات گیاهی داده شد.

    بهداروندی اظهار کرد: همچنین  ۴۲۰ میلیارد ریال نیز با نرخ چهار درصد به ۳۵۷ طرح مشاغل خانگی به صورت قرض الحسنه پرداخت و  ۹۲۰ میلیارد ریال نیز به ۲۱۴ متقاضی مکانیزاسیون کشاورزی خوزستان از بانک کشاورزی پرداخت شده است.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز