• نویسنده : زهره کریمی
  • اهواز . پایگاه خبری رهرو نیوز: مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، ما کمترین قطعی آب و برق را در استان داشتیم، گفت: در روند جاری خدمات‌رسانی مانند تامین آب کشاورزی و شرب، اورهال و تعمیرات نیروگاه‌ها که در دستور کار بود، وقفه‌ای نداشتیم.

     

    عباس صدریان‌فر چهارشنبه ۱۱ تیر در قرارگاه رسانه‌ای سپهبد شهید غلامعلی رشید در استان درباره اقدامات سازمان آب و برق استان طی جنگ ۱۲ روزه اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه تخصصی در این زمینه و با برگزاری جلسات متعدد با همکاران در حوزه برق، آبفا و شرکت‌های زیرمجموعه، سعی کردیم روند کار را در حوزه تامین آب‌ و برق که از مسئولیت‌های ما است به خوبی مدیریت کنیم تا استان با قطعی آب و برق روبه‌رو نشود و از این بابت مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

     

    وی ادامه داد: در این زمینه توفیقاتی داشتیم و در این ۱۲ روز با تلاشی که همکاران انجام دادند و تحت درایت و مدیریت استاندار، شرایط به گونه‌ای مدیریت شد تا نگرانی‌ای به وجود نیاید.

     

    صدریان فر با بیان اینکه ما کمترین قطعی آب و برق را در استان داشتیم، گفت: نیروگاه‌های ما از حساسیت خاصی برخوردار بودند. بنابراین بعضی از مدیران طی این ۱۲ روز پای کار بودند و به صورت شبانه‌روز رصد می‌کردند تا تاسیسات ما به لحاظ نظامی، امنیتی، سایبری و بیوتروریست مورد تهاجم دشمن صهیونیستی قرار نگیرند.

     

    وی افزود: همه جوانب در نظر گرفته شد و با دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی هماهنگی کامل داشتیم. در کنار آمادگی و تلاش ما برای برگزاری جلسات شبانه‌روزی در جاهای مختلف، در روند جاری خدمات‌رسانی مانند تامین آب کشاورزی و شرب، اورهال و تعمیرات نیروگاه‌ها که در دستور کار بود، وقفه‌ای نداشتیم.

     

    صدریان فر گفت: بخشی از کارهای ما نیاز به سیستم‌های ارتباطاتی داشت که به‌خاطر رعایت پروتکل‌های امنیتی شاهد قطع یا پایین آمدن سطح ارتباطی بودیم و ما باید گزینه‌های جایگزین را در دستور کار قرار می‌دادیم.

     

    وی افزود: با ابتکار عملی که در استان تحت مدیریت استاندار انجام شد، قرارگاه‌های نه‌گانه از جمله قرارگاه آب، برق و انرژی در سطح استان تشکیل شد. قبل از جنگ ۱۲ روزه، از سال گذشته ماموریت‌هایی را تعریف و سعی کردیم تا پلن‌های جایگزین داشته باشیم تا اگر راه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های ما دچار آسیب شوند، وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به مردم ایجاد نشود.

     

    صدریان فر گفت: ما براساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل و قرارگاه‌هایی که تشکیل شده بود، سعی کردیم گزینه‌های دوم و سوم را داشته باشیم.

     

    وی ادامه داد: گزینه‌ها و پلن‌های جایگزین را تعریف کردیم تا اگر به نقاطی از تاسیسات و یا آب شرب مردم آسیبی وارد شود، بتوانیم از گزینه‌ها و روش‌های جایگزین استفاده کنیم.

     

    صدریان فر بیان کرد: برای هر تاسیسات یک مسئول مشخص کردیم تا در زمان حادثه دچار اضطراب نشویم. همچنین برای هر مسئول، معاون و سه جانشین مشخص کردیم تا اگر برای مسئول حادثه‌ای رخ بدهد، نفر دوم یا سوم جایگزین آن فرد بشود.