• اهواز پایگاه خبری رهرو نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص مصرف آب در روزهای گرم تابستان، خواستار صرفه‌جویی مردم برای جلوگیری از تنش آبی در برخی مناطق شهرهای استان شد.

    صابر علیدادی  اظهار کرد: پایداری آب در شهرهای خوزستان وجود دارد اما به دلیل اینکه دما در روزهای اخیر افزایش و مصرف آب نیز به تبع آن بالا رفته است از مردم درخواست داریم در مصرف آب نهایت همکاری را داشته باشند.

    وی با اشاره به گرمای بیش از حد هوا در روزهای اخیر و کاهش ذخایر آبی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان قرار بر این است توزیع آب را در حداکثر ظرفیت‌های موجود حفظ کنیم. در صورت همکاری مردم، موضوع نوسانات و کمبود فشار در دوره گرمای امسال مهار خواهد شد.

    رئیس هیئت مدیره آبفا خوزستان با بیان اینکه افزایش دمای هوا در هفته‌های اخیر، موجب افزایش مصرف آب در استان شده است، اظهار کرد: اگرچه وضعیت کنونی منابع آب در تمامی شهرها قابل قبول است، اما با توجه به رشد مصرف آب در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش دمای هوا، توزیع مطلوب آب مستلزم همکاری مصرف‌کنندگان و رعایت مصرف در حد معمول است.

    علیدادی با بیان اینکه پیک مصرف متناسب با فرهنگ و نوع مصارف در شهرهای استان متفاوت است، گفت: با توجه به افزایش مصرف در ساعات پیک (از بعدازظهر تا اوایل شب) از شهروندان تقاضا داریم از آب شرب شهری برای مصارف غیر ضرور جداً خودداری کنند تا همکاران ما بتوانند خدمات ‌آبرسانی برای مشترکین استان را به صورت یکسان توزیع کنند.

    وی از همه شهروندان خوزستانی خواست تا با مسئولیت‌پذیری و رعایت الگوی مصرف آب، خدمت‌گذاران خود را در طول روزهای گرم پیش رو در مقابله با کمبود آب یاری کنند.

    علیدادی افزود: بازسازی و اصلاح ۳۶۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب، توسعه و بهینه‌سازی ۳۵۰ کیلومتر خطوط انتقال آب، بهسازی تصفیه‌خانه شماره ۲ اهواز، راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌های جدید در آبادان و ماهشهر، حفر و تجهیز ۲۵ حلقه چاه آب شرب در شهرهای شوش، کرخه، دزفول، اندیمشک، ایذه و شوشتر، استقرار ۱۰۰ تانکر سیار برای آبرسانی به مناطق بحرانی (از جمله ۴۰ تانکر در آبادان و ۱۵ تانکر در ایذه) از مهمترین اقدامات یک سال اخیر مجموعه آبفا خوزستان برای مقابله با تنش آبی است.

    علیدادی پیش‌بینی کرد که تنش آبی در برخی مناطق تا پایان فصل گرم سال ادامه خواهد داشت اما با اقدامات انجام شده شدت آن کاهش یافته است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان جلب رضایت مردم را هدف نهایی شرکت آب و فاضلاب خوزستان دانست و اظهار کرد: تمامی تدابیر و اقدامات انجام‌شده در جهت حفظ کمی و کیفی آب است و چنانچه شهروندان عزیز با مشکلی مواجه شدند اداره‌های آب و فاضلاب در سطح شهرهای استان به صورت حضوری و تلفنی آمادگی دریافت شکایات آن‌ها را دارند و در صورت نیاز نیز می‌توانند با تلفن ۱۲۲ دفتر ارتباط مردمی شرکت آبفا خوزستان تماس بگیرند.

    انتهای پیام