• عبدالکریم درویش‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حمل و نقل مسافر از طریق شبکه ریلی در یک سال گذشته تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفت و جابجایی مسافر با افت شدید همراه بود.

    وی افزود: همزمان با شیوع این بیماری تمامی پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از سوی راه آهن جنوب با جدیت اجرا و عملیاتی شدند.

    مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه جابجایی مسافر در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ با افت شدید در استان خوزستان و دیگر استانهای کشور همراه بود، گفت: این شرایط با فعالیت مجدد قطارهای محلی در حوزه راه آهن جنوب و فعالیت قطارهای سراسری با ۵۰ درصد ظرفیت با تغییراتی همراه شد.

    وی افزود: به منظور رعایت الزامات بهداشتی، کنترل پروتکل‌ها در داخل قطارها با حساسیت بسیار بالایی انجام شد و در نتیجه از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا پنجم فروردین ماه امسال، جابجایی مسافر در محدوده راه آهن جنوب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ درصد افزایش یافت و ۹ هزار و ۶۹۰ مسافر در این مدت جابجا شدند.

    درویش زاده به افزایش مبتلایان در استان خوزستان طی یک ماه اخیر اشاره و بیان کرد: به منظور جلوگیری از ورود بیماران مبتلا به داخل قطارهای مسافری با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی اهواز، استانداری و ستاد کرونای خوزستان انجام شد، از ۱۲ اسفندماه ۹۹، تست کرونا در داخل ایستگاه‌های قطار اهواز، خرمشهر، شوش و اندیمشک شروع شد و تمامی مسافرانی که از مبدا این شهرها با قطارهای سراسری سفر کردند تحت انجام تست رپید قرار گرفتند.

    به گفته وی از ۱۲ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال از ۹ هزار و ۹۹۸ مسافر تست رپید گرفته شد.

    مدیرکل راه آهن جنوب افزود: انجام تست‌های رپید در ایستگاه‌های راه آهن جنوب همچنان ادامه دارد و علاوه بر این از مسافران اعزامی از ایستگاه‌های تهران و مشهد به سمت خوزستان نیز تست گرفته می‌شود.

    راه‌آهن جنوب دارای سه مسیر اهواز – اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، اهواز – بندر امام خمینی(ره) – ماهشهر و اهواز – خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است.

    طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۴۷۴ و ۱۹۲ کیلومتر است.