• رهرو نیوز: معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی،رکود ساخت‌وساز و کاهش درآمدهای شهرداری ها بویژه شهرداری اهوازمتوقف نشده و به کار خود ادامه می‌دهند.

    وی با ذکر این نکته که شهردار اهواز با روش‌های مختلف توانستند منابع مورد نیاز و حداقلی را برای فعال ماندن پروژه ها تخصیص بدهند و پروژه های بزرگ در حال اجرا هستند، افزود: نخستین پروژه شاخص تقاطع غیر همسطح میدان شهید بندر است. فاز اول این پروژه شامل پل اصلی آن که تقریبا ۵۰ درصد کل پروژه را شامل می شود در خرداد ماه امسال به بهره‌برداری رسید و عملا ۵۰ درصد ترافیک میدان شهید بندر را مرتفع و رضایت خوبی را بین شهروندان ایجاد کرد. فاز دوم این پروژه که درصد دیگر پروژه را شامل می شود چهار محور چپ گرد است که در واقع چراغ قرمز های میدان را به طور کامل حذف می‌کند و باعث می‌شود که کل ترافیک موجود میدان برطرف شود. بهره برداری از این پروژه کمک کرد ترافیک روان شود.

    وی ادامه داد: طبق گفته رئیس پلیس راهور امسال اولین سالی بود که در ابتدای مهر ماه با شروع سال تحصیلی بدون بحران و استرس سپری شد.

    وی اظهار کرد: با پیگیری‌های شهردار اهواز و مجموعه شهرداری، فاز دوم پروژه نیز شامل دو محور L200 و L500 یعنی محور میدان نخل به سمت فرودگاه و محور میدان خلیج فارس (دروازه) به سمت نخل در دستور کار قرار دارد که احداث پایه های آن در حال انجام است. همچنین تولید قطعات عرشه اخیراً شروع شده و امیدوار هستیم که تا پایان سال جاری یکی از محورها و در پایان خردادماه محور دوم را به بهره‌برداری برسانیم.

    وی درخصوص پروژه های تکمیل رینگ ترافیکی پل سوم و پل پنجم نیز گفت: مراحل ساخت پل ولایت تکمیل کننده رینگ پل پنجم است که از میدان دانشگاه به سمت خیابان جمهوری و جوادالائمه، پل شهید هاشمی، میدان لوله سازی و نهایتاً مسیر غرب به شرق را به کمربندی فرودگاه متصل می‌کند و تاثیر بسیار زیادی بر روان سازی ترافیک شهری می گذارد.

    صفری در ادامه گفت: برش کوه گلف یک پروژه تاریخی برای شهر اهواز است که بعد از سالها مسیر عبوری از کوه گلف را تجربه می کنیم. با احداث پل ولایت(گلف) مناطق محرومی مثل کوی آل صافی، کوی رمضان و منبع آب از بن‌بست خارج می شود.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز همچنین به پروژه تقاطع غیرهمسطح جانباز واقع در کوی زردشت اشاره و تصریح کرد: این پروژه با هدف ارتباط کوی زردشت و مناطق شمال جاده ی پدافند و تعریض پل دغاغله به عنوان خروجی شهر طراحی و احداث می‌شود. اهمیت این پروژه به این دلیل است که با فعال شدن پل نهم به تخلیه ی ترافیکی منطقه ی کیانپارس کمک کرده و یک مسیر جایگزین برای جاده ساحلی و بلوار شهید چمران است که دسترسی مناطق غربی اهواز از جمله کیانشهر، مهرشهر، کمپلو  و لشکر به شمال اهواز میسر می شود. این پروژه تقریبا ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم که تا پایان سال تکمیل شود.

    وی افزود: تقاطع غیر همسطح مسیر پل ششم و خط آهن بندر امام در انتهای امام شرقی(ره) با مشارکت شهرداری و فولاد خوزستان در حال احداث است. این پروژه اواخر سال گذشته شروع و با هماهنگی انجام شده شرکت فولاد، فاز نخست این پروژه (پل اصلی پروژه) مسیر شرق به غرب اهواز (مسیر پل ششم) از روی خط آهن اهواز – بندر امام در حال شمع ریزی و فوندانسیون دیوار ها است و امیدواریم که طی ماه های آینده با تامین منابع مالی مناسب تقدیم مردم اهواز شود.

    وی مسیر غربی پل ششم از پل ششم تا بلوار گلستان را یکی از مهمترین مسیرهای ترافیکی عنوان کرد و ادامه داد: ما برای هدایت ترافیک به سمت بلوار گلستان باید از پل ششم با یک مسیر انحرافی از بلوار ساحلی عبور کرده و از بلوار کارگر شرقی وارد اتوبان گلستان می‌شدیم که این مسیر وقت زیادی از شهروندان می گرفت در این دوره با همت شهردار و مجموعه شهرداری و شورا این پروژه تکمیل شد و از مجموعه ورزشی برق منطقه ای(ورزشگاه نیرو) عبور کردیم و توانستیم مسیر پل ششم را به طور مستقیم به بلوار گلستان متصل کنیم.

    صفری اظهار کرد: برای تکمیل مسیرهای رینگ پل ششم در شرق (قرینه پروژه قبلی) از اتوبان آیت الله بهبهانی به سمت میدان مهدیس، مسیر پل ششم را ادامه دادیم که این پروژه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آینده نزدیک آسفالت و تقدیم شهروندان می‌شود.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز توسعه و تکمیل بلوار های ساحلی را یکی دیگر از پروژه های این دوره برشمرد و گفت: شهردار تاکید دارد جاده ساحلی باید به شمالی‌ترین نقطه اهواز برسد. در نتیجه در فاز اول این پروژه از پارک شهروند تا تاسیسات آب نفت(واش واتر) پیش رفته و آسفالت شد، همچنین فاز دوم نیز از تأسیسات آبرسانی نفت تا فاز سوم کوی ملت  (استخر موج)از اواخر سال گذشته شروع و پیشرفت خوبی داشته است و فاز سوم از کوی ملت تا زرگان (انتهای محدوده شهری در شمال شرق اهواز) حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. با احداث این سه پروژه ۱۴ کیلومتر به مسیر ساحلی اضافه می شود که در تاریخ پروژه عمرانی بسیار مهم است.

    وی به فعالیت های عمرانی شهرداری اهواز در حوزه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی اشاره و تصریح کرد:شهرداری اهواز با هدف افزایش سرانه های فرهنگی، در سال‌های اخیر احداث سرای محله را در محل‌های مهم شهر آغاز کرده است.در کوی آل صافی نخستین سرای محله در سال ۹۱  و سرای محله کیانشهر دومین سرای محله است که در سال ۹۲به بهره برداری رسید. در این پروژه‌ها در هر محله تقریباً نیازهای فرهنگی، اجتماعی، درمانی و آموزشی همه گروه‌های سنی، خانواده‌ها، زنان، کودکان و همه اقشار پیش بینی شده است. صفری همچنین از احداث شش سرای محله دیگر خبر داد و گفت: در محله های کوی رمضان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، فرهنگیان حدود ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی، کوی جمهوری اسلامی(آخر آسفالت) ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، محله ملاشیه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی و در پردیس با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در دست احداث داریم. احداث و تجهیز هر کدام از این سراها حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد ریال برای شهرداری هزینه دارد که کار فرهنگی کم نظیری است.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: در کوی علوی که همواره مورد تاکید حضرت آیت الله موسوی جزایری و نمایندگان اهواز بوده پروژه مجموعه فرهنگی، ورزشی و آموزشی غدیر در حال احداث است که این پروژه در دو فاز طراحی شده است. فاز اول آن شامل دو سالن ورزشی چند منظوره است که تقریباً به اتمام رسیده و در کنار این دو سالن ورزشی دو مجموعه آموزشی نیز برای برگزاری کلاس های آموزش مهارت وجود دارد. در فاز دوم دو نیز آمفی تئاتر ۱۵۰ و ۳۵۰ نفره پیش‌بینی شده است که در غرب اهواز مجموعه کم نظیری است و می‌تواند خدمات خوبی را برای ساکنان کوی علوی و مناطق غربی اهواز فراهم کند که امیدواریم این پروژه در سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

    وی افزود:تالار قدیمی شهر اهواز در منطقه امانیه کاملاً بازسازی و تجهیز شد و به عنوان یک مجموعه و فضای فرهنگی به صورت مدرن تکمیل و به بهره برداری رسید. احیای این تالار می تواند به مجموعه های هنری و فرهنگی برای فعالیت هایشان کمک کند. همچنین با دستور سریع شهردار به سازمان خدمات موتوری، پارکینگ ورزشگاه فولاد طی زمان کوتاهی احداث شد و هم اکنون قابل بهره برداری است.

    محمد صفری یکی دیگر از فعالیت‌های مهم شهرداری اهواز را احداث پارکینگ طبقاتی خیابان طالقانی عنوان و تصریح کرد: فاز اول آن در ۱۰ طبقه در دست احداث است و حدود ۵۰۰ جای پارک را در مرکز شهر تامین خواهد کرد. این پروژه نیز در ماههای آینده به بهره‌برداری می‌رسد و درفاز بعدی نیز این پارکینگ توسعه می یابد.

    وی با اشاره به احداث ۲۱ پروژه مسیرهای اصلی و ارتباطی با اعتباری بالغ  بر ۷۴ میلیارد تومان گفت:       دریک سال گذشته با هزینه ی ۳۲٣ میلیارد ریال،حدود ۸ میلیون متر مربع سانت قیر پاشی و آسفالت در سطح شهر صورت گرفت که امیدواریم با تامین قیر و منابع مورد نیاز،همه محلاتی را که به آسفالت نیاز دارند را در سال جاری و سال آینده پوشش دهیم.

    وی در خصوص بهسازی مناطق کمتر توسعه یافته نیز گفت: پروژه‌های متعددی در کوی سیاحی، گلدشت، سادات، سلیم آباد، تراکتورسازی، سپیدار، کربن بلاک، مهدیس و سایر محله های کمتر برخوردار در حال اجراست که قرارداد های اولیه این پروژه‌ها ۱۳۷ میلیارد ریال است.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: از سال ٩۶ با آغاز فعالیت کتانباف شهردار اهواز، پروژه های ویژه ای تحت عنوان طرح بهسازی و محرومیت زدایی کوی مهدیس را شروع کردیم که حدود ۹۰ خیابان در حال زیرسازی است و همین تعداد خیابان دیگر نیز جهت ادامه کار پیش رو داریم که با تامین منابع مالی، زیرسازی آنها را شروع خواهیم کرد.

    وی اظهار امیدواری کرد تا سال آینده زیرسازی معابر کل مهدیس، سرانه هایی مثل آتش نشانی، فضای سبز و سایر سرانه های مورد نیاز یک محله را به اتمام برسانیم.

    صفری ادامه داد: در برنامه های آینده شهرداری، احداث ١٠ تقاطع غیر همسطح را داریم که طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اهواز، بسیار ضروری هستند. تقاطع های مهم و مورد نیاز شهر شامل میدان جمهوری اسلامی، میدان دانشگاه، زیرگذرهای کیان آباد، پردیس و مسیر پل هشتم (تقاطع تخت سلیمان با ۱۵ خرداد) و احداث رمپ و لوپ برای پل های سلمان فارسی، علی بن مهزیار و پل غدیر و کنارگذرهاست که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه این پروژه هاست که با توجه به هزینه‌های سنگین، شهرداری هنوز قادر به اجرای این پروژه ها نمی باشد. در بخش احداث مسیر های اصلی نیز حدود ۸ میلیارد تومان برای سه پروژه مهم     پیش بینی کردیم.

    وی گفت:در بخش احداث پارکینگ نیز احداث پارکینگ فروشگاه رفاه در بلوار شهید فهمیده، تکمیل پارکینگ طالقانی و احداث یک پارکینگ طبقاتی در کیانپارس پیش بینی شده است که تقریباً ۲۲۵ میلیارد تومان هزینه اولیه آنها است.

    انتهای پیام/*