• به گزارش رهرو نیوز، به مناسبت هفته دولت و و در آستانه عید غدیر خم آیین افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان در شهرستان ایذه با حضور هدایت الله خادمی؛ نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اسلامی؛ منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان؛ مصطفی سمالی، فرماندار شهرستان ایذه و سایر مسئولین محلی و مردم برگزار شد.

    در آیین افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان ایذه، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهرستان ایذه یکی از کهن ترین و با تمدن ترین شهرهای کشور است که سابقه فرهنگی و تمدنی ایذه به دوره ایلامی برمی گردد و از گذرگاه های فراوانی در طول تاریخ عبور کرده است و به همین دلیل است نام این شهرستان به اسامی مختلفی مورد اشاره قرار گرفته است.

    وی عنوان کرد: ساخت این کتابخانه از سال 93 در زمینی به مساحت 625 متر و با متراژ280 متر مربع کلنگ زنی شد.این کتابخانه بااعتباری بالغ بر5 میلیارد تومان و تجهیزات کامل کتابخانه ای داری بخش های مختلفی چون بخش مخزن، بخش کودک و نوجوان، بخش کافی نت، سالن مطالعه خواهران و برادران می باشد.

    کوهی رستمی ضمن تقدیر ازحمایت استاندار خوزستان و معاونت سیاسی و اجتماعی استان از حوزه کتابخانه عمومی اظهار کرد: 12کتابخانه در مناطق کم برخوردار و روستایی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسیدو اولین پروژه، بهره برداری از کتابخانه عمومی یارمهربان شهرستان ایذه است.

    در ادامه این مراسم، هدایت الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با پاسداشت مقام کتاب و کتابخوانی عنوان داشت:در جامعه ای توسعه و ترقی شکل می گیرد که مردمانش اهل مطالعه و کتاب خواندن باشند و اگر مردم در مسیر خواندن و دانستن قرار گیرند بی شک مسیر برای توسعه سایر بخش های جامعه بوجود خواهد آمد و این را یقین بدانید مسیری موثر تر به مانند کتاب و کتابخوانی برای توسعه کشور و جامعه در همه زمینه ها وجود ندارد.

    گفتگو با افراد کتابخوان لذت بخش است

    نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از کتابخوانان به معرفی 10 کتابخوان برترکتابخانه عمومی شهید مفتح در شهرستان ایذه پرداخت و گفت: گفتگو با افراد کتابخوان لذت بخش است وکسانی که با کتاب و مطالعه سرکار دارند انسان های اخلاق مدار، آرام وداری عشق و صداقت هستند که جامعه از این افراد سود می برد.

    وی ادامه داد: با مطالعه عمومی انسان های مطالبه گر و آگاه به مسایل اطراف خود خواهند بود و این یک موفقیت برای فرد و جامعه است که با خواندن بدست می آید که نمونه آن را در نوجوان 16 ساله عضو کتابخانه شهید مفتح ملاحظه کردم که شاید مسئولین و نمایندگان مجلس نتوانند با این بلاغت و کاملی مسایل و مشکلات جامعه خود را بیان کنند و این نشات گرفته از کتاب و مطالعه است.

    خادمی با برشمردن ویژگی های جامعه کتابخوان اظهار کرد: جامعه ای که کتاب را ارزش می داند و اهل مطالعه است از حسادت ها و عقب ماندگی ها به دور است و باید خانواده ها و دستگاه های آموزشی و فرهنگی به مقوله کتاب در کودکی و نوجوانی اهتمام کنند.

    وی افزود: مردمی موفق هستند که سطح سواد و آگاهی خود را بصورت واقعی بالا ببرند و از آسیب کتاب خوان توهم دانایی است که اگر گریبان جامعه را بگیرد خطرناک است.

    احداث کتابخانه مرکزی در حال پیگیری است

    نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با تشکر از حمایت های دولت در حوزه انتخابیه خود گفت: ان شاء الله با حمایت های دولت ساخت کتابخانه مرکزی متناسب با فرهنگ در شهرستان ایذه در حال پیگیری است که مردم شهرستان بتوانند از یک کتابخانه استاندارد بهرمند شوند.

    پرسنل کتابخانه های عمومی ازنیروهای با انگیزه و با تجربه در چارچوبه کار خود هستند

    مصطفی سمالی، فرماندار شهرستان ایذه در مراسم آیین افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان شهرستان ایذه ضمن تبریک هفته دولت گفت: در بیش از10 شهرستان مسئولیت های مختلف برعهده داشتم که می توان به جرات گفت مدیران و پرسنل کتابخانه های عمومی ازنیروهای با انگیزه و با تجربه و پخته در چارچوبه کار خود هستند و جا دارد از نهاد کتابخانه های عمومی در کشور تقدیر شود که چنین نیروهای را پرورش می دهند.

    شهرستان ایذه با 49283 جلد کتاب، 7 کتابخانه فعال دایر دارد که با افتتاح کتابخانه عمومی یار مهربان، هشتمین کتابخانه در این شهر به بهره برداری رسید.

     

    انتهای پیام /*