• به گزارش رهرو نیوز  به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز  نشست بانوان مجمع خیرین سلامت با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.

     

    در این نشست زینب قربانی مسوول شورای بانوان خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانوان روستای اسلام‌آباد دهستان زیلایی مشکلات فراوانی به لحاظ بهداشتی و درمانی دارند و حتی دختران این دهستان نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند.

     

    وی بیان کرد: زنان  مجمع خیرین سلامت استان در قالب اردوی جهادگران زنان سلامت با هدف پیشگیری، اموزش و درمان به منطقه زیلایی  اعزام می‌شوند.

     

    در ادامه سالار جوکار مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۰ خانه بهداشت، ۵۰ پایگاه سلامت و ۷۰ مرکز جامع سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی در مناطق مختلف استان ایجاد شده است.

     

    وی بیان کرد: سرطان سینه و سرطان دهانه رحم دو بیماری جدی حوزه زنان است که تیم‌های جهادی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

     

    در ادامه فاضل عباسی مدیر اجرایی موسسه خیریه محکم گفت: یک هزار و ۷۶۳ بیمارمادرزادی در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یک طرح غربالگری به موسسه محکم شناسایی شدند.

     

     

     

    وی عنوان کرد: با حضور تیم موسسه محکم ۷۱۲ نفر ویزیت شدند و ۲۸۰ نفر به تهران معرفی شدند که به عقیده پزشکان این موسسه اغلب بیماری‌ها با یک آموزش ۵ دقیقه‌ای از طریق صدا و سیما قابل پیشگیری است.

     

    عباسی عنوان کرد: اغلب افرادی که توسط پزشکان این موسسه ویزیت شدند از مناطق و روستاهای محروم استان شامل دیشموک، قلعه رئیسی، لوداب، بهمئی، جلاله، زیلایی و سایر مناطق محروم استان بودند که ۵۴۶ نفر از ۷۱۲ بیمار ویزیت شده از این مناطق بودند.

     

    مدیر اجرایی موسسه خیریه محکم عنوان کرد: ۶۷۰ نفر از بیماران مادرزادی استان در تهران و تحت پوشش این موسسه قرار گرفتند.

     

    در ادامه کیان دهراب‌پور عضو مجمع خیرین سلامت گفت: سو تغذیه در میان کودکان و‌عوارض ناشی از آن و عفونت‌های زنان دو مسئله‌ای است که باید مورد توجه جهادگران سلامت باشد.

     

    وی عنوان کرد: متاسفانه حداقل‌های بهداشتی توسط بانوان مناطق محروم رعایت نمی‌شود که آموزش و حمایت برای بهبود وضعیت زنان روستایی مورد توجه باشد.

     

    دهراب‌پور عنوان کرد: خدمات دندانپزشکی دیگر ضرورتی است که باید مورد توجه باشد چرا که به اندازه کافی دندانپزشک وجود ندارد لذا در اردوهای جهادی این موارد دیده شود.

     

     

     

    اما آذر صفایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ادارات از جزیزه‌ای عمل کردن که باعث کاستن خدمات می‌شود بپرهیزند.

     

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: ظرف یکسال اخیر اقدامات مهمی در تمام حوزه‌ها در دهستان زیلایی صورت گرفت و با تلاش استاندار ۵۱ میلیارد تومان در حوزه راه‌ برای ۲۲ روستای این دهستان در نظر گرفته شده است.

     

    وی با بیان کرد: همه دستگاه‌ها با تمام قوا برای رفع مشکلات حوزه زنان تلاش کنند و اگر دغدغه‌ای در حوزه بانوان نداشته باشیم در معرض خطر قرار خواهیم کرد.

     

    این مسوول بیان کرد: سند توسعه زنان استان در حال تدوین است و‌بعد از اتمام مراحل سند خروجی آن اعلام می‌شود.

     

     

    انتهای پیام/*