• به گزارش رهرو نیوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در نشست خبری حاشیه نمایشگاه هفته دولت گفت: افزایش نرخ ارز در حوزه صنعت باعث تغییراتی در زمینه تکنولوژی و ماشین آلات و مواد اولیه صنایع خوزستان شده و این مساله باعث از توجیه افتادن طرح های اقتصادی شده است.

    نورالله حسن زاده با بیان اینکه افزایش قیمت نرخ ارز شوک سنگینی را به صنعت وارد آورده است؛ اظهار کرد: در حال حاضر محصولات پتروشیمی و فولاد نیز با مشکل قیمت دلار در استان مواجه هستند و قیمت دستوری به صنعت فشار فراوانی آورده است و این رانت به عده ای خاص می رسند.

     

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با اشاره به نوسانات شدید مواد اولیه صنایع در خوزستان خاطر نشان کرد: مواد اولیه پتروشیمی ها دچار نوسانات شدیدی شده است. تولیدات این کارخانه ها در بازار به وفور وجود دارد و ولی مواد اولیه آنها نایاب نایاب شده است. این مشکلات باعث افزایش قیمت فرآورده های پتروشیمی ها شد که قیمت آب معدنی نیز نشات گرفته از این ساختار معیوب است.

    حسن زاده گفت: در راستای از بین بردن فساد بازرسی از پتروشیمی ها در دستور کار قرار گرفته است و اگر تخلفی مشاهده شود به شدت با متخلفان برخورد صورت خواهد گرفت. اخیرا هم برخوردهایی در راستای تنظیم بازار با متخلفان میوه و تره بار و خواروبار فروشان صورت گرفته است و بسیاری از واحدهای متخلف پلمپ شدند.

    وی با گلایه از روند قیمت گذاری برخی از اقلام بازار که تولید داخل هستند تصریح کرد: کالای خانه چند تولیدکننده در کشور دارد که اجناس شان را به دلیل عدم ورود به بازار با گرانی شدیدی را در بازار عرضه می کنند.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان هر انباری را محل احتکار ندانست و خاطر نشان کرد: احتکار تعریف مشخصی دارد، اگر یک کالا مشتری داشته باشد ولی به خاطر گرانتر شدن در انبار دپو شود احتکار است.

    حسن زاده در پایان وجود انبارهای پر را در بحث تنظیم بازار مهم خواند و گفت: یکی از وظایف ما این است که آمار کالاها را از انبارها می گیریم. در واقع اگر در انبارها موجودی کالا نباشد با مشکل مواجه می شویم و بنابراین هر انبار کالایی نمی تواند احتکار باشد

    انتهای پیام /*