• به گزارش رهرو نیوز ، معصومه خنفری گفت :علیرغم گرمای شدید وطاقت فرسا و نیز کمبود منابع ابی ، با مدیریت صحیح اب  ازجمله اجرای ۸۰۰ هکتار ابیاری تحت فشار و همکاری شایسته کشاورزان ، توانستیم در تولید محصولات شیرین خود از جمله انگور، خرما و سایر میوه ها و تولیدات کشاورزی افزایش تولید داشته باشیم .

    فرماندار کارون ادامه داد مرغوبترین نوع خارک ، رطب و خرمای برحی در سواحل شرقی رودخانه کارون تولید میشود که بسیار شیرین و دانه درشت است .

    وی در خصوص وجه تسمیه روستای ابودبس گفت : دبس یعنی شیره خرما و شیرینترین شیره خرما از گذشته های دور در همین روستا تولید می شده است .

    خنفری همچنین علت شیرین بودن خرمای ساحل شرقی کارون را نزدیکی این نخلستانها به اب رودخانه عنوان کرد و گفت  قبل از اینکه اب اراضی شور را طی کند این نخلستانها را ابیاری می کند.

    وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیتهای استان و حمایت از تولید عنوان کرد و گفت خوزستان رتبه دوم تولید و رتبه اول صادرات خرما در کشور را دارد و می توان با حمایت از نخلداران ، توسعه نخیلات و معرفی بهترین نمونه های خرما و صنایع جانبی ان ، در افزایش تولید و ایجاد فرصتهای شغلی و رونق اقتصادی مبتنی بر ظرفیتهای داخلی تاثیر گزار بود.

    وی در پایان از تمامی عوامل دست اندر کار برگزاری این جشنواره و حمایتهای بیدریغ استاندار محترم تقدیر و تشکر نمود.

    لازم بذکر است این جشنواره به همت فرمانداری کارون و همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان و حمایت استانداری خوزستان به مدت ۲ روز در روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور ۹۷ در روستای ابو دبس شهرستان کارون برگزار گردید ؛ شهرستانهای خرماخیز استان نیز در این جشنواره انواع خرماها و  صنایع جانبی ان ،  صنایع دستی و موسیقی های بومی محلی خود را به معرض نمایش گذاشتند که با استقبال بی نظیر مهمانان داخلی و خارجی مواجه گردید. برگزاری سمینار علمی ، تقدیر از نخلداران نمونه استان ، نخلستان گردی و برداشت خرما از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

    انتهای پیام /*