• به گزارش رهرو نیوز ، در جریان این سفر، کلنگ احداث کارخانه تولید دام و طیور با ظرفیت سالانه ۲۴۰ هزار تن به زمین زده شد؛ این پروژه با هدف تأمین نیاز داخلی کشور با سرمایه گذاری ۵۲۴ میلیارد ریالی شرکت  مشاهیر سازه سویل در راستای ایجاد شهر لجستیک غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و توسعه خدمات ارزش افزوده احداث می گردد.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه ی بازدید خود از این مجتمع بزرگ بندری،  انبار چند منظوره ی نگهداری کالا و سردخانه با هدف ایجاد ظرفیت نگهداری کالاهای سردخانه ای به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رساند؛ انبارهای مذکور به ظرفیت ۴ هزار تن موجب توسعه ظرفیت   نگهداری کالا از جمله کالاهای فسادپذیر و کسب رضایت صاحبان کالا شده و ۱۱۰ فرصت شغلی جدید را در این مجتمع بندری فراهم می آورد.

    در ادامه ی سفر دکتر آخوندی به منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، ایشان از روند احداث سیلوهای ۱۵۰ هزار تنی نگهداری غلات که از پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی برخوردار است، بازدید نموده و ضمن دیدار و گفتگو با مدیران این پروژه با مشکلات موجود بر سر راه پیشرفت پروژه که با سرمایه گذاری اولیه ۱۵۰۷میلیارد ریالی که در مساحت ۷۴۰۵۴ متر مربعی احداث شده، آشنا شد. با اتمام این پروژه که بخشی از کلیات طرح احداث پایانه مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات در این مجتمع بزرگ بندری است، ۱۵۰ نفر فرصت شغلی جدید فراهم می شود.

    بهره برداری رسمی از فعالیت پایانه ریلی تخلیه و بارگیری غلات تحت عنوان پارسیان ریل شرق که با هدف ذخیره غلات و حمل به روش مکانیزه که موجب افزایش  سهم ریلی و سرعت خدمات رسانی به مشتریان می شود، از جمله دیگر برنامه های بازدید دکتر آخوندی در این سفر بود. پایانه ی مذکور به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال و به ظرفیت ۵۰ هزارتن در مساحتی به وسعت ۳ هکتار  مشتمل بر ۱۲ کندوی سیلوی نگهداری غلات، انبار پشتیبانی به مساحت ۴۸۰۰ متر مربع و خطوط ریلی و تأسیسات بارگیری مکانیزه ریلی و کامیون با مشارکت بخش خصوصی توانمند احداث گردیده است.

    همچنین بهره برداری رسمی از  مخازن فرآورده های نفتی سبک در پایانه نفتی شرکت خط نقره ای قشم  به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال برنامه ی بعدی در جریان سفر دکتر آخوندی به منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) بود.

    این پایانه ی نفتی با هدف افرایش حجم و توان صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده های نفتی سبک به منظور کاهش زمان و هزینه ی تمام شده کالا و تسهیل آن،  به ظرفیت  ۲۰ هزار متر مکعب احداث و به بهره برداری رسید که موجب ایجاد ۸۰ فرصت شغلی جدید می شود.

    همچنین با حضور دکتر آخوندی و در بازدید ایشان از اسکله نفتی شماره 37 مجتمع بندری امام خمینی(ره)،  رسما به بهره برداری رسید؛ این پروژه با سرمایه گذاری شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و با هدف توسعه صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده های نفتی با بهره گیری از تجهیزات تخلیه و بارگیری پیشرفته مواد نفتی به ارزش 200 میلیارد ریال که شامل یک پست اسکله نفتی دلفین به ظرفیت 42 هزار تن  به عمق آبخور 12 متر و همچنین پسکرانه اسکله می باشد، احداث گردیده و ایجاد 70  فرصت شغلی جدید  را به دنبال دارد.

    همچنین طی آیینی با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه احداث کارخانه تولید بیو اتانول توسط بخش خصوصی به ارزش ۵۵۰۰ میلیارد ریال با اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به امضا رسید. این تفاهم نامه زمینه ی سرمایه گذاری قابل توجهی از جمله مبلغ ۵۴ میلیون یورو توسط شریک خارجی بخش خصوصی  و ایجاد ارزش افزوده بیشتر را در این مجتمع بزرگ بندری فراهم می آورد.

     

    انتهای پیام /*