• به گزارش رهرو نیوز ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال بالغ برسه میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در جاده های استان خوزستان حمل شده است.

    بهرام نیا شامگاه دوشنبه در نشست خبری در کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه هفته دولت افزود: استان خوزستان به لحاظ حمل مسافر رتبه پنجم کشور را دارد.

    وی تصریح کرد: اردوهای راهیان نور، یادمان های شهدا و سفرهای اربعین از جمله ظرفیت های استان خوزستان می باشد که سبب افزایش حجم تردد شده است.

    بهرام نیا گفت: خوزستان دارای ۲ گذرگاه اصلی و بین المللی شلمچه و چذابه است که در این ۲ محور کارهای اصولی و زیرسازی بسیاری انجام شده است.البته هنوز بخشی از کارهای عمرانی باقی مانده است.

    وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دارای ۲ رسالت عمده در حوزه راهداری و حمل و نقل است یادآور شد: در حوزه راهداری عمده وظیفه ما ارتقای ایمنی راه های مواصلاتی و برنامه ریزی برای ایجاد سرویس دهی مناسب جهت تردد است.

    این مقام مسئول افزود: روکش آسفالت محورها، تعمیرات پل ها، ابنیه، تعمیرات گاردریل، ایجاد روشنایی های جدید، نصب نیوجرسی در محورهای پرخطر و پاکسازی حرایم بخشی دیگر از این وظایف است.

    وی یادآور شد: در چهار ماهه امسال در حوزه راهداری بیش از ۳۵ کیلومتر روکش آسفالت، ۶۰۰ هزار متر مربع لکه گیری و بیش از ۳۰۰ هزار متر طول درزگیری در محورهای مواصلاتی انجام و ۱۵ کیلومتر نیز نیوجرسی نصب شده است.

    بهرام نیا با اشاره به ایجاد روشنایی در ۴ و نیم کیلومتر از جاده ها گفت: بیش از سه هزار کیلومتر خط کشی در شریان های اصلی صورت گرفته است.

    وی افزود: در چهار ماهه اول امسال ۳۰ کیلومتر گاردریل تعمیر شده است. از سویی دیگر گشت های راهداری به صورت مستمر درحال نظارت بر جاده ها هستند و تردد در حوزه استحفاظیه را مورد بررسی قرار می دهند. قرار است برای نظارت بیشتر ۱۴ دستگاه خودرو گشت زنی راهداری به استان اختصاص یابد.

    بهرام نیا در بخشی دیگر از سخنان خود به مجتمع های بین راهی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: استان خوزستان به صورت مشترک با استان اصفهان در تعداد مجتمع های بین راهی رتبه اول را دارد. ۲ مجمتع رفاهی خدماتی نیز با رشد بالای ۹۵ درصد تا پایان شهریورماه اماده بهره برداری هستند.

    وی اظهار داشت: در استان خوزستان به ازای هر ۵۵ کیلومتر محورهای شریانی یک مجمتمع خدماتی رفاهی وجود دارد درحالی که میانگین این مجتمع ها در کشور ۸۰ کیلومتر است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی محورها اشاره کرد و گفت: پس از تامین این مبلغ و به شرط تامین سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان می توانیم به تعمیر در جاده ها بپردازیم.

    وی ادامه داد: طبق برنامه ای که تدوین شده قرار است سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای جبران کمبودهای موجود در جاده ها اختصاص یابد.

    بهرام نیا درخصوص وظایف این اداره کل در حوزه حمل و نقل نیز گفت: بیش از ۳۱۳ شرکت حمل و نقل کالا در قالب ۱۹ هزار وسیله نقلیه در استان خوزستان وظیفه حمل ۳۹ میلیون تن کالا در استان را بر عهده دارند. ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر نیز برای جابجایی این حجم از بار صورت گرفته است.

    وی ادامه داد: در حوزه راهداری نیز نصب تابلوف علایم اهطاری و خط کشی به صورت ویژه درحال انجام است.

    این مسئول با اشاره به اینکه سرعت یکی از عوامل اصلی تقادفات است تصریح کرد: ظرف سه ماه آینده ۳۱ دوربین ثبت تخلف در محوهای استان راه اندازی می شود تا بر سرعت غیر مجاز رانندگان نظارت کند.

    وی با اشاره به اینکه در مجموع ۶۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف دیگر باید نصب شود تصریح کرد: در این صورت به ازای هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین ثبت تخلف نصب می شود. با نصب این تعداد دوربین ۸۰ درصد ترافیک جاده های استان تحت کنترل قرار می گیرد. همچنین درحال حاضر ۴۰ دوربین لیزری دستی نیز در اختیار پلیس قرار دارد.

    بهرام نیا توضیح داد: در مجموع ۱۷ هزار کیلومتر راه در خوزستان داریم اما حدود ۸۰ درصد ترافیک در ۲۰ هزار کیلومتر از جاده های استان متمرکز است.

    وی در بخشی دیگر گفت: در حال حاضر ۲ مشکل عمده سرقت تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی و خسارت وارده به دوربین های ثبت تخلف هستیم.

    در ۱۰ ماهه گذشته از ۳۹ هزار تابلو اطلاعاتی و اخباری نصب شده بیش از ۳ هزار عدد آن به سرقت رفته است. همچنین شاهد دزدی کابل های دوربین و تیراندازی به دوربین های ثبت تخلف هستیم که خسارت جدی را وارد می کند.

     

    انتهای پیام /*

    منبع تابا نیوز