• به گزارش رهرو نیوز بنقل ازایرنا آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به فشارها و تحریم های اقتصادی امریکا علیه ایران اسلامی افزود: امروز فرصت مناسبی برای رهایی اقتصاد کشور از دلار و استفاده از ارزهای معتبر جهانی است و رئیس جمهوری ما باید در این زمینه گام اساسی برای حذف دلار از اقتصاد و تجارت کشور بردارد.

    وی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در سال های گذشته مبنی بر رهایی اقتصاد کشور از دلار اظهار داشت: هم اکنون به مصلحت کشور و مردم است با شجاعت و برنامه اقتصاد کشور را از دلار رهایی بخشیم و از پول ملی را برای واردات کالا از کشورهای همسو استفاده کنیم که این به نفع کشور و پویایی اقتصاد آن خواهد بود.

    خطیب جمعه اهواز در ادامه حل مشکلات اقتصادی را اولویت نخست کشور بیان کرد و در ادامه با اشاره به اینکه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید از مدیران باانگیزه و انقلابی استفاده کرد و افزود: کشور هم اکنون به برنامه ریزی برای عبور از مشکلات فعلی و کار و اقدام انقلابی نیاز دارد.

    آیت الله موسوی جزایری در ادامه ترمیم و تقویت کابینه دولت را خواستار شد و افزود: در شرایط کنونی تقویت و ترمیم کابینه به دور از جناح بازی یک ضرورت است.

    امام جمعه اهواز بر هماهنگی بیشتر قوای سه گانه برای حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید و در ادامه از کم کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اصل ‘نظارت’ که یکی از وظایف اصلی آنان است انتقاد کرد.

    وی اظهار داشت:با وحدت و همدلی و اقدام مناسب می توان بر مشکلات بغرنج کشور فائق آمد ،نباید اجازه دهیم دشمن به اهداف خباثت آمیز خود برسد.

     

    هفته دولت فرصتی برای بیان کارهای دولت است

    امام جمعه اهواز با گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه رجایی و باهنر به دست منافقین کوردل و هفته گرامیداشت دولت گفت: هفته دولت فرصتی برای بیان کارهای دولت و قدردانی از مدیران و مسئولان زحمت کش و انقلابی است.

    وی خدمتگزاری بی منت و مخلصانه را از ویژگیهای شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد و افزود: همه دولتمردان ما باید به رجایی و باهنر تاسی و به محرومان و قشرهای کم بضاعت خدمت کنند.

    نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه نخست نماز ضمن دعوت خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی گفت: پرهیزگاری به معنای ترس از انجام گناه در محضر خداوند است.

    آیت الله موسوی جزایری با گرامیداشت دهه ولایت و امامت (عید قربان تا عید غدیر) همه فرق اسلامی را در این دهه به وحدت فرا خواند وافزود: قرآن همه مسلمانان را به وحدت و دوری از تفرقه فرا خوانده است و این یک امر واجب است.

    خطیب جمعه اهواز ضمن توصیه مومنان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به بزرگداشت عید غدیر و اطعام فقرا اظهار داشت: عید ولایت فرصتی برای ابراز محبت به امام علی(ع) و اهل بیت و نفرت از فرقه ضاله وهابیت است.

    وی گفت: در دهه ولایت و امامت و عید غدیر باید قدرت خود را به وهابیت خبیث نشان دهیم و با اجتماعات خود جواب دندان شکنی به آنان بدهیم.

    انتهای پیام/*