• به گزارش رهرو نیوز ، علیداد کیانی افزود: بیش از چهار هزار و 15 روستا در استان خوزستان به صورت پراکنده وجود دارد که حدود یک میلیون و 50 نفر در آنها ساکن هستند  از این تعداد 2هزار و 27 روستا با جمعیت 930 هزار نفر از خدمات آبفا روستایی بهره مند می شوند.

    وی یادآور شد: در استان خوزستان با محدودیت هایی همچون تغییر اقلیم، کاهش آرود آب رودخانه ها و آب های زیر زمینی هستیم که سبب بروز چالش هایی شده است به طوذیکه خشکسالی امسال در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است.

    کیانی خاطر نشان کرد: مناطق روستایی به دلیل کوچک بودن منابع آبی با هرگونه تغییر اقلیم زودتر در معرض کم آبی قرار می گیرند.

    وی با اشاره به اینکه در 150 نقطه از رودخانه ها برای آب شرب برداشت می شود گفت: با حمایت های استاندار خوزستان خدمات خوبی به مناطق روستایی ارائه شده که منجر به رضایتمندی نسبی در سطح روستاها شده است هرچند برخی کمبودها هم وجود دارد.

    کیانی ادامه داد: شرکت آبفا روستایی خدمات خود را به صورت مستمر ارائه می دهد و هرجا که دچار رکود شود قطعا نارضایتی هایی رخ می دهد.

    وی با بیان اینکه خطوط انتقال آب در استان فرسوده است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 77 روستای آبادان از طریق تانکر و به صورت سیار آبرسانی شود متاسفانه علی رغم همه تلاش های صورت گرفته آب طرح  رسانیغدیر هنوز به روستاهای این شهرستان نرسیده است.

    معاون اداره کل روابط عمومی آبفا روستایی خاطر نشان کرد: تامین آب روستاهای آبادان از طریق آب حیات صورت می گیرد.

    از سویی دیگر 40 تانکر برای آبرسانی به روستاهای آبادان فعالیت می کنند.

    وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص مشکل آب شرب در روستای ابولفارس در شهرستان رامهرمز یادآور شد: هنوز منبع اصلی مسمومیت آب در این نقطه مشخص نشده است.

    نامه نگاری های بسیاری با مرکز بهداشت و دادستانی هم صورت گرفته است. کیانی ادامه داد: طبق آزمایش های صورت گرفته مقدار مطلوبیت کلر باقی مانده در این روستا مناسب بوده است.

    وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: خدمت در شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان دارای بعد انسانی و مالی است اما در بعد تامین آب دچار تنش هایی هستیم.

    این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جشن تامین و توزیع آب در کل روستاهای کارون به صورت پایدار خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم بازگشت تنها یک هشتم هزینه های صورت گرفته از مشترکان است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 600 روستا از ظریق تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شوند که هزینه بالایی در بردارد.

     

    انتهای پیام /*