• به گزارش رهرو نیوز، حمید نیلی چهارشنبه‌ شب در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اظهار داشت:هنر نمایش در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و بیان زندگی‌نامه شهدای منطقه محوری همچون شهید جهان‌آرا و بهنام محمدی ورود نکرده است ضمن اینکه اقشار مختلف به خصوص جوانان که نقش اساسی و کلیدی در جنگ تحمیلی داشتند به‌خوبی در تئاتر دفاع مقدس معرفی نشده اند.

    وی به نگارش کتاب‌ها و رمان‌های شاخص نزدیک به واقعیت ازجمله کتاب دا در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: این آثار بر گفته از روح وطن‌پرستی در کشور نوشته‌شده‌اند که باید از آنها در نگارش نمایشنامه‌های دفاع مقدس اقتباس کرد.

    وی اظهار داشت:در نمایشنامه‌نویسی تئاتر دفاع مقدس مشکل‌داریم و باید از آثار نوشته‌شده فاخر در این زمینه برای تقویت روحیه ایثار و شهادت در کشور بهره گرفت.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند نیز گفت:برای تولید آثار فاخر در زمینهٔ تئاتر دفاع مقدس نیاز جدی به توجه و تحقیق در آثار دفاع مقدس و نوشته‌های رزمندگان جنگ تحمیلی داریم.

    همایون قنواتی اظهار داشت:دفاع مقدس بخش جدانشدنی از تاریخ ایران است و باید با نگاه جدی‌تری به آن نگاه کرد.

    وی افزود:متاسفانه در تولید آثار دفاع مقدس رنج‌ها، آسیب‌ها و سختی‌های مهاجرین جنگ تحمیلی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که نیاز است برای بیان آن بررسی و تحقیق بیشتری انجام شود و آثار خوبی در این زمینه در بخش تئاتر تولید گردد.

    بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر که روز شنبه با نمایش 2 تئاتر صحنه‌ای و پنج تئاتر خیابانی در خرمشهر آغاز بکار کرد چهارشنبه شب با معرفی آثار برتر به کار خود خاتمه داد.

    ٨٧ نمایش صحنه‌ای و 72 اثر نمایشی میدانی از 21 استان کشور به دبیرخانه اثر ارسال شده بود که درنهایت 10 اثر نمایشی در بخش صحنه و 10 اثر نمایشی در بخش خیابانی در این مسابقه حضور یافته و 2 اثر نمایش خیابانی نیز خارج از مسابقه اجرا ‌شد.

    انتهای پیام/*

    منبع خبرگزاری ایرنا