- نویسنده : خبرنگار: مهدی ربیع
-
- منبع خبر : به گزارش جنوب فردا
به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، کوروش سبزعلی پیش از ظهر امروز شنبه سی بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال ۸۴ اتوبوسرانی ها وارد بخش خصوصی شدند یعنی در هیات وزیران دستورالعملی تعریف شد که اتوبوسها به اشخاص واگذار شد.
وی افزود: واگذاری اتوبوس ها در مقطعی به صورت کارگری بود و برخی اعتبارات به صورت اسناد خزانه در اختیار شهرداری ها قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز یادآور شد: برخی اتوبوس های شهرداری بیش از ۶ سال خوابیده بود و ما با آن اعتبارات اتوبوس ها را بازسازی کردیم.
سبزعلی با اشاره به هزینه بازسازی و نوسازی اتوبوس های شهری اهواز ، گفت: همه این خودروها بیش از ۱۲ میلیارد تومان نیازمند اعتبارات بازسازی هستند.
وی با اشاره به تأثیر منفی کرونا بر فعالیت و روند خدمات رسانی سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز افزود: در وضعیت کرونا بیش از ۸ ماه اتوبوسرانی تعطیل شد.
به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز، ۵۰ درصد اتوبوس های ما در خطوط اتوبوسرانی خصوصی بودند و ما اتوبوس ها را از آنها خرید کردیم.
سبزعلی ادامه با بیان این که بابت هر اتوبوس ۲۲۴ میلیون تومان وام دادند، افزود: امینی اتوبوسرانی را در اولویت نوسازی و بازسازی گذاشت.
وی تصریح کرد: برای خرید ۲۴ اتوبوس نو
۱۰۰ میلیارد تومان به ما بودجه دادند و وزارت کشور هم در قالب تهاتر هزاران اتوبوس به شهرداری های سراسر کشور داده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با بیان این که ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی انتخاب شد، یادآور شد: شکستن هر شیشه اتوبوس بیش از ۴۰ میلیون ریال برای ما هزینه دارد، اما خوشبختانه استاد کاری داریم در تعمیرگاه اتوبوسرانی داریم که شیشه های شکسته را خودش عوض می کند.
سبزعلی ادامه داد: ما صندلی های اتوبوس ها را در می آوریم و برای کاهش هزینه ها آنها را شستشو می دهیم و رنگآمیزی و نوسازی و در نهایت نصب می شوند.
وی تصریح کرد: صندلی های اتوبوس های اسکانیا بسیار گران و هر جفت آن ۴۰ میلیون ریال هزینه دارد، اما ما با ۱۲ میلیون ریال صندلی ها را نوسازی و بازسازی می کنیم.
به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز،خودروهایی که بازسازی می شوند سه تعهد مکانیک، لوازم یدکی و راننده را دارد و تا مسافت ۵۰۰ کیلومتری باید آزمایش شود.
سبزعلی یادآور شد: در صورت بروز مشکل و نقص فنی اگر لوازم جانبی باشد باید لوازم جانبی را رایگان به ما بدهند. اگر مشکل از راننده باشد پس از کارشناسی خسارت از حقوق وی کسر می شود و اگر مکانیک مقصر باشد وی باید هزینه تعمیرات متقبل شود.
وی تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز قادر به ساخت اتوبوس های گردشگری و تعمیرات کامل بقیه اتوبوس ها و در تعمیرات و بازسازی و نوسازی آنها خودکفا است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: طی صحبت هایی که با امینی شهردار اهواز داشتیم نظرات بسیار مثبتی نسبت به حمل و نقل درون شهری دارد و می دانم که به طور قطع در زمینه حل مشکلات حمل و نقل درون شهری به ما کمک می کند و اوراق مشارکت را به صورت جدی دنبال می کند.
سبز علی درباره سرنوشت پایانه مسافربری درون شهری آزادگان ، یادآور شد: این پایانه با مصوبه معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری اهواز به شهرداری منطقه یک واگذار شده است و درباره زمان راه اندازی آن باید از آنها پرسید.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره میزان درآمد و هزینه سازمان اتوبوسرانی اهواز این نهاد را سازمانی هزینه بر دانست و گفت: سود اتوبوسرانی در رضایت اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز به پرسش خبرنگار دیگری درباره مسئولیت وضعیت نابهنجار و نابسامان ایستگاه های درون شهری اتوبوس تصریح کرد: ایستگاه های اتوبوس درون شهری به تفکیک و تعداد در اختیار مناطق شهرداری است و شهرداران متولی رسیدگی به وضعیت ایستگاه های اتوبوس هستند.
سبز علی با بیان این که زیباسازی ایستگاه ها با شهرداری اهواز است، از عدم خدمات رسانی شرکت های بزرگ صنعتی و آلاینده درون اهواز در قالب مسئولیت های اجتماعی به شدت انتقاد و گفت: شرکت های صنعتی هیچ خدماتی به اتوبوسرانی اهواز نمی دهند.
وی از اجرای طرحی در آینده نزدیک در اهواز با همکاری پلیس راهور برای ساماندهی مشکلات ترافیکی اتوبوس های درون شهری و عبور و مرور آسان آنها در هسته مرکزی شهر و برخورد با مسافربران شخصی و پارک کردن در ایستگاه های اتوبوسرانی خبر داد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز اضافه کرد: ۱۰۰ درصد مکاتبات مردمی در رابطه با اتوبوسرانی که از سامانه ۱۳۷ شهرداری به ما واصل می شود به طورکامل پاسخ داده می شود.
سبز علی یادآور شد: مجوز استخدام به ما نمی دهند و خیالبافی و دروغ پردازی در قاموس ما نیست.
Monday, 25 November , 2024