• نمایش پروفایل
  • ورود
پایگاه خبری رهرو
    • نمایش پروفایل
    • ورود
یکشنبه, ۲۵ آبان , ۱۴۰۴
Sunday, 16 November , 2025
  • خانه
  • اجتماعی
  • ارتباطات و فن آوری اطلاعات
  • مطالبه گری
  • نفت و انرژی
  • ورزشی
  • خبرنگار شهروندی
  • یاداشت
  • خانه
  • اجتماعی
  • ارتباطات و فن آوری اطلاعات
  • مطالبه گری
  • نفت و انرژی
  • ورزشی
  • خبرنگار شهروندی
  • یاداشت

دسترسی ها

  • نمایش پروفایل
  • ورود
شما اینجا هستید :
  • صفحه اصلی
  • آرشیو : استان ها, اقتصادی, برگزیده‌های خبری, پیشنهاد سردبیر, تیتر یک, جنوبی, خوزستان
  ارسال
  پرینت شناسه خبر : 1269386 | تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴ | ارسال توسط : 40 20

انطباق بازاریابی با اقتصاد نوین / دکتر ملیکا ملک آرا


انطباق بازاریابی با اقتصاد نوین / دکتر ملیکا ملک آرا
  • به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از تجهیز نیوز، در قرن بیست و یکم شرکت‌ها باید خود را با فضای در حال تغییر وفق دهند. در حال حاضر، شرکت‌ها ترکیبی عجیب از اقتصاد سنتی و مدرن ارایه میدهند. تحقیقات زیادی در رابطه با اقتصاد سنتی صورت گرفته است ، در حالیکه  شرکتها به سختی در زمینه  اقتصاد نوین اطلاعات کسب میکنند . لازم است که شرکت ها به طور هوشمندانه عناصری از اقتصاد سنتی و مدرن  را  انتخاب کنند تا بتوانند یک مدل کسب و کار بسازند که  برای شرکت  ارزش و سود  به همراه داشته است.

     از جمله عوامل مهم شکل دهنده اقتصاد نوین انقلاب فناوری، جهانی شدن و از بین رفتن قوانین  بازارمیباشد. این ۳ مولفه در سطوح مختلف با یکدیگر تعامل دارند و نیروی محرکه اقتصاد نوین را ایجاد می کنند. اقتصاد سنتی  مملو از دستگاه های آنالوگ بود که بر روی یک موج سیگنال پیوسته کار می کردند، مانند صفحه های گرامافون.

    در جهان امروز، سیستم‌ها و دستگاه‌ها با فناوری دیجیتالی کار می‌کنند که  در آن اطلاعات به صورت یک و صفر انجام می‌شود. با این حال، این اطلاعات دیجیتال را نمی توان بدون اتصال از طریق شبکه های سیمی یا بی سیم بین دستگاه ها رد و بدل کرد. این اتصال از طریق اینترانت، اکسترانت و اینترنت به دست می آید.

    اینترنت به  یاهو، آمازون، ebay  و امثال این‌ها این امکان را میدهد که  محصولاتی مانند موسیقی، کتاب، پوشاک و غیره را مستقیماً به مشتریان عرضه کنند. این اتفاق منجر به بی ثباتی  توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان سنتی شده  و  در نهلیت باعث شد برخی کسب‌وکار خود را تعطیل کنند. با این حال، برخی ازآنها پورتال های آنلاین را برای عرضه محصولات و خدمات خود ایجاد کردند که به نوبه خود باعث بی ثباتی بازیکنان آنلاین جدید شد. برخی از شرکت ها که با اقتصاد سنتی کار میکردند  به واسطه  قدرت برند خود و مدل های ضعیف کسب و کارشرکتهایی که  آنلاین فعالیت میکردند  موفق بودند.

    در اقتصاد سنتی تنها تمرکز بر استانداردسازی، تولید انبوه و سیاست بازاریابی منحصر به فرد بود.در صورتی که شرکت ها، با توجه به حجم اطلاعات موجود در اقتصاد نوین ، بهترین درک را از مصرف کنندگان دارند. این درک بهتر منجر به تغییر محصولات سفارشی شده ازآنچه  استانداردسازی شده بود شده است. با این حال، این سفارشی سازی نه تنها برای شرکت ها بلکه برای مشتری نیز نقص هایی دارد.

    آنچه برای شرکت ها دشوار است حفظ سطح هزینه محصولات سفارشی شده برای ثبت سود است. سفارشی سازی برای محصولاتی که نیاز به مهندسی صنایع پیچیده دارند غیرممکن است. مشتری ظاهر واقعی محصول را تا زمانی که به طور کامل تکمیل نشده است نمی داند و همچنین سیاست مرجوعی در سفارشی سازی وجود ندارد.

    عملکرد  اقتصادنوین ،منجر به تغییر رویکرد شرکت ها به کسب و کار خود شده است. شرکت‌ها  با اشتیاق وافری  در انتظار توسعه در بخش‌های بازار هستند تا حداکثر سهم بازار را به دست آورند و در عین حال تمرکز خود را بر نیازهای مشتری حفظ کنند.چراکه این شرکت ها در حال ایجاد تحولات سازمانی هستند که در آن بخش ها برای مدیریت یک بخش به جای یک محصول توسعه یافته اند.

    علاوه بر این شرکت ها به شدت انتظار دارند که   ارزش ویژه برند  مشتری محور برای تقویت روابط بلندمدت افزایش یابد. شرکت‌ها محصولاتی را عرضه می‌کنند که با ایجاد یک نام تجاری قوی، فرای انتظار مشتری فعالیت میکنند ، در حالی که وظیفه برندسازی پیشین از طریق تبلیغات انجام می‌شد. شرکت ها با کارکنان، کانال توزیع و تامین کنندگان به عنوان شریک تجاری خود رفتار می کنند نه مشتری.

    با تغییر شیوه فعالیت شرکت ها در اقتصاد نوین تطبیق شیوه‌های بازاریابی هم ضرورت دارد. از آنجایی که مصرف کنندگان در پی خرید عمده آنلاین برای خود  هستند، کسب و کارها در پی تجارت الکترونیکی (تجارت الکترونیک) به عنوان راهی رو به جلو هستند. تحقیقات نشان داده است که کاربران آنلاین بیشتر موسیقی، نرم افزار، کتاب، پوشاک و غیره را خریداری میکنند و کالاهایی مانند اتومبیل، خانه و غیره را به طور آنلاین نمیخرند.

    خریداران کسب وکار وتامین کننذگان نیز به صورت آنلاین کار خود را انجام می دهند و در نتیجه هزینه تاسیس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. علاوه بر این تجارت الکترونیک از طریق شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌ها که در آن  در مورد تجربیات مربوط به محصول بحث میشود ، درهای ارتباط مشتری با مشتری را باز کرده است. ، مصرف کنندگان از طریق اینترنت قادر به  بازخورد سریعتر به شرکت ها در مورد به محصولات و خدمات هستند.

    همانطور که کسب و کارها به صورت آنلاین صورت می گیرد تمرکز بر توسعه وب سایت ها برای ارائه تجربه موثق و واقعی و دقیق به  مصرف کنندگان تغییر می کند. جهت تأثیر گذاری مطلوب بر مصرف کننده  طراحی وب سایت، نگهداری و امنیت از اهمیت به سزایی برخوردار است. در عصر حاضر که عصر اینترنت است  بازاریابی و تبلیغات آنلاین بسیار  برجسته شده است.
    اقتصاد نوین چالش‌ها و فرصت‌هایی را نه تنها برای شرکت‌ها، بلکه برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده است.

    مترجم: دکتر ملیکا ملک آرا – مولف، مشاور سازمانی و پژوهشگر پسا دکتری مدیریت، موسسه آموزش عالی مدیریت، تهران

      به اشتراک بگذارید :
      https://rahronews.ir/?p=1269386
برچسب ها
اقتصادنوین انطباق بازاریابی
مطالب مشابه
اقتصاد بیمار خوزستان و امید به بازسازی پایدار ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
فولاد اکسین در دوران دشوار صنعت فولاد خوش درخشید ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
حضور سرپرست شهرداری اهواز در گلزار شهدا ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
گسترش ظرفیت‌های شلمچه در مسیر توسعه اروند ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز از تصفیه‌خانه فاضلاب شرق ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
سرپرست شهرداری اهواز انتخاب شد  ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری رهرونیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جديدترين‌ها

  • اقتصاد بیمار خوزستان و امید به بازسازی پایدار
  • فولاد اکسین در دوران دشوار صنعت فولاد خوش درخشید
  • حضور سرپرست شهرداری اهواز در گلزار شهدا
  • گسترش ظرفیت‌های شلمچه در مسیر توسعه اروند
  • بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز از تصفیه‌خانه فاضلاب شرق
  • سرپرست شهرداری اهواز انتخاب شد 
  • نشست بررسی مسائل توسعه‌ای خوزستان در تهران برگزار شد
  • تا حکمرانی داده‌محور در خوزستان شکل نگیرد، توسعه‌ای رخ نخواهد داد
  • امیر طرفیانی فرمانده بسیج شرکت ملی حفاری ایران شد
  • خوزستان در آرزوی نفس تازه؛ کودکان قربانیان اصلی آلودگی هوا  
  • تداوم پرداخت «کالابرگ» به هفت دهک درآمدی/ رایزنی دولت و مجلس برای ثبات قیمت کالاها
  • افزایش آمادگی واحدهای صنعتی با برگزاری رزمایش ترکیبی در منطقه آزاد اروند
  • افزایش ظرفیت تأمین و انتقال آب در طرح آبرسانی غدیر
  • دوگانگی نفت و نفس؛ مصلحت ملی یا حق مردم برای هوای پاک
  • واکنش شهردار اهواز به شایعه فضای مجازی: با شایعه‌سازان برخورد می‌کنیم
  • راز قتل دختر جوان پس از یک سال در اندیمشک برملا شد
  • توزیع بنزین یورو ۴ در شهرهای صنعتی خوزستان آغاز شد
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره کلاهبرداری سایبری در پیام‌رسان شاد
  • چه خبر از رفع فیلترینگ تلگرام؟
  • دوگانگی نفت و نفس؛ مصلحت ملی یا حق مردم برای هوای پاک
  • خوزستان با تصمیم‌های پشت میز توسعه نمی‌یابد
  • هورالعظیم می‌سوزد/کلاس‌های درس خاموش می‌شوند
  • بازدید قائم مقام شرکت از واحد های فنی و مهندسی ، تکنولوژی تولید و اجرای پروژه‌ها
  • رد پیشنهاد کاهش مقطعی تولید نفت در اهواز برای کاهش آلودگی
  • پیش‌بینی آغاز بارندگی موثر در خوزستان از آذر
  • بندر امام خمینی(ره) محور راهبردی تأمین امنیت غذایی کشور است
  • اهواز آلوده‌ترین شهر کشور شد
  • تکمیل یک هزار و ۷۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان
  • تا مشکلات پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد خوزستان حل نشود، سرمایه‌گذار به استان نمی‌آید
  • اجرای ۲۸۵ طرح اختصاصی فیبر نوری برای ادارات خوزستان
  • آغاز اجرای خط انتقال آب خام تاسیسات شهدای ام‌الغریب/ آب ۳۶ روستای باوی پایدار می‌شود
  • کاهش ۸۹ درصدی مغروقین فوتی با اجرای طرح پیشگیری از غرق شدگی در خوزستان
  • ساعت مدارس خوزستان برای جبران کسری آموزش افزایش خواهد یافت
  • خوزستان در محاصره دود و سکوت
  • اجرای طرح هوشمند «پایش و مدیریت داده‌های تصادفات» در اهواز برای نخستین بار در کشور
  • آخرین تغییرات در پرداخت کالابرگ الکترونیک
  • برگزاری آزمون استخدامی ۶ هزار نیروی شوراهای حل اختلاف در آذرماه
  • سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی تأمین اجتماعی راه‌اندازی شد


پایگاه خبری رهرو نیوز

دارای مجوز فعالیت از هیات نظارت برمطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ۷۸۱۵۸
دفتر مرکزی:خوزستان،اهواز

مدیر مسئول: زهره کریمی

ایمیل رهرو نیوز

news@rahronews.com

تماس با ما :

09392834133

تمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری رهرونیوز محفوظ است. نشر مطالب با ذکر نامپایگاه خبری رهرونیوز بلامانع است.



    • نمایش پروفایل
    • ورود