• ثریا زندیار: ایران اسلامی و پیشرفت هایش؛ مشکل بزرگ استکبار و نظام سلطه در عصر کنونی است، کشوری که مسیر توسعه و پیشرفت را در تمامی بخش ها در پیش گرفته تا جایی که موشک های ساخت دست مهندسانش، مقر دشمن را برای دست گرمی نشانه می رود.

    ایران سالهاست که در تمامی زمینه ها در حال توسعه است، و به اندازه ی تمام تلاش هایش برای پیشرفت و رویارویی و مقابله با نظام سلطه، دشمنانش فعالند و هر روز با شبکه ای گسترده و پرنفوذ از کارتل های رسانه ای،  میدان داری می کنند و با نگاه سلطه گرانه ی خود، به دنبال حذف ایران از بازی قدرت و ایجاد نظم جهانی مطابق با سیاست های استکباری هستند اما این فرزندان ایران هستند که با تکیه بر دانش و توان داخلی، ناممکن ها را ممکن؛ و دست خود را از وابستگی به دنیای بیرونی کوتاه تر می کنند، به طوری که استراتژیست بزرگ امریکایی زبان به اعتراف می گشاید و می گوید:”مشکل ما با ایران، موضوع پیشرفت های هسته ای نیست بلکه ایران نشان داده که می تواند الگوی موفقی برای کشورهای اسلامی باشد.”

    گذر از گردنه‌ها و مسیرهای سخت

    ایران با همین فرمانی که در حال پیش رفتن است، با همین نخبگانی که هر بار پرچم سه رنگش را در دنیا به اهتزاز در می آوردند، با اراده ی پولادین و تلاش و پشتکار و مقاومت در برابر ظلم جهانی، می تواند از گردنه‌ها و مسیرهای سخت عبور کند و به فرموده مقام معظم رهبری” از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب‌ تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شود.”

    تلاش دشمنان برای کاهش کسب موفقیت های ایران

    سردار قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور در آیین بزرگترین جام رسانه امید که درسالن همایش های دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور فعال رسانه های داخلی و خارجی در تهران و با موضوع جهاد خدمت، جهاد تبیین و امید آفرینی برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان با به کارگیری تمامی ابزارهای شیطانی، و با تجهیزات مدرن خود در تلاش هستند با تزریق ناامیدی به جامعه از تلاش و شتاب  ملت ما در کسب موفقیت ها بکاهند.
    وی پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را چالشی بردو گفتمان لیبرال دموکراسی غربی  و  نظام مارکسیستی لنینیستی حاکم بر جهان عنوان کرد و گفت: استکبار جهانی برای به یغما بردن ثروت ها و سرمایه های ملت ها در دوره جدید به استعمار نوین روی آورده است.
    قریشی عنوان کرد: حضرت امام با انقلاب خود به مردم باوراند که می توان زنجیرهای وابستگی را پاره کنند و به مردم برای استقلال و آزادی ساخت و خودکفایی ایران امید داد که مسیر پیشرفت را طی کنند اما باز هم با ایجاد جنگ تحمیلی سعی کردند با کارشکنی؛ جلوی رشد و پیشرفت ها را بگیرند اما دفاع مقدس هم نقطه آغازی بود که با وجود حمایت های همه جانبه شرق و غرب امریکا فرانسه انگلیس شوروی سابق و تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران، اراده خود را بر دشمن تحمیل می کند و برای اولین بار دستاوردی بی سابقه را به دست می آورد که آن هم پیروزی جنگ تحمیلی بود.
    وی به پیشرفت های مختلف نظام در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و با بیان این که  در ساخت انواع پهبادهای ، ماهواره ها، انواع شناورهای دریایی  راهدارها در ابعاد مختلف جزو کشورهای برتر در بحث نظامی در دنیا بوده ایم‌، افزود: با اتکا به روحیه جهادی و اعتماد و سرمایه هایی که جوانان در دفاع مقدس به دست آوردند و با هدایت دلسوزانه رهبر معظم انقلاب، ملت ما در مسیری قرار گرفت که مورد تحسین دوستان و دشمنان قرار گرفت و کشوری را که وابسته و بی اراده و ضعیف بود، را به کشوری قدرتمند و الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل کرد.

    اراده ایران برای بازدارندگی

    سردار علی بلالی؛ مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران نیز در این آیین با بیان این‌که «امروز موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر و دقت اصابت نقطه‌ای داریم»،گفت: از موشک‌های فتاح، سجیل و خرمشهر در عملیات «وعده صادق» استفاده نکردیم، بلکه موشک‌های نسل‌ قدیم را به کار گرفتیم که همان‌ها اراده ما برای بازدارندگی را نشان داد.
    مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: ما به قله‌های فناوری‌های فضایی هم خواهیم رسید و این امر با تلاش و پیگیری جوانان‌مان به نتیجه نهایی می‌رسد. ما اراده خودمان را برای رسیدن به نقطه بازدارندگی نشان دادیم و به آن رسیده‌ایم.

    وحدت‌آفرینی رسانه

    همچنین سیدمحمد هاشمی؛ معاون وزیر ارشاد با بیان این که در شرایطی که رسانه‌های معاند سعی می‌کنند مسائل و دغدغه‌های مردم را برعکس جلوه دهند، یکی از نکات مهم برای هر رسانه وحدت‌آفرینی است. نکته دوم مغلوب نشدن و منفعل نشدن در برابر مسائل غلط است. چیزهایی را دائما رسانه‌های معاند تکرار می‌کنند اما وقتی پیگیری می‌کنیم می بینیم این حرف‌ها غلط است.

    در گذشته بیشتر روستاهای کشور برق نداشتند

    در ادامه این آیین، خسرو معتضد تاریخ نویس نیز گفت: امروزه تاثیر فضای مجازی بر جامعه بالا است و باید از این ظرفیت برای پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف به خوبی استفاده کرد.
    متعضد با اشاره به اعزام راهیان نور برای معرفی مناطق جنگی، گفت: باید برای بیان پیشرفت ها و دستاوردهای نظام در عرصه های مختلف هم راهیان پیشرفت را تقویت کنیم.
    این تاریخ نویس خاطرنشان کرد: در گذشته بیشتر روستاهای کشور برق نداشتند، اما بعد از انقلاب پیشرفت های خوبی حاصل شد و بنابراین نکته مهم، بیان کارهای انجام شده دولت است، نه اینکه فقط اخبار منفی را پررنگ کنیم‌.

    به قله نزدیکیم…

    بر اساس این گزارش؛ حال که موشک های هایپر سونیک با صدای بلند جهان را بیدار می کنند، جام رسانه امید هم این ظرفیت را دارد تا پیشرفت های حاصل شده و روند رو به توسعه ی همه جانبه ی ایران اسلامی را در فضای سنگین رسانه ای که کارتل های خبری استکبار، آن را برعلیه پیشرفت های کشور تقویت می کنند، به جهانیان بنمایاند و به شعار ما می توانیم؛ معنایی وزین و گسترده ببخشد و این نوید را بدهد که به قله نزدیکیم…

     

    #پیشرفت_ایران
    #جام_رسانه_امید
    #خوزستان_قهرمان
    #خوزستان_سربلند