• نویسنده : خبرنگار: الهام خلجی
  • جمشیدی رئیس اداره تعاون روستایی شوشتر از رکورد بی سابقه خرید گندم نسبت به ۱۰ سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی این شهرستان خبر داد.

    شوشتر- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، سید اسد جمشیدی گفت: کار خرید گندم و کلزا در شهرستان شوشتر با موفقیت به اتمام رسیده و خدا را شاکریم علیرغم تمامی مشکلات از جمله بارندگی‌ها و … توانستیم با خرید بالغ بر ۱۱۸ هزار تن گندم، رکوردی کم نظیر در بحث خرید و جابجایی گندم از خود به جای بگذاریم.

    وی ادامه داد: همزمان با خرید گندم شبکه تعاون روستایی کار خرید کلزا از کشاورزان شوشتری را آغاز نمود که در پایان خرید رقمی معادل ۳۷۰۰ تن کلزا توسط کشاورزان به مراکز خرید تحویل و در نهایت روانه شرکت روغن کشی طرف قرارداد اتحادیه تعاون روستایی شد.

    رئیس تعاون روستایی شوشتر گفت: محصولات خریداری شده توسط تعاون روستایی شوشتر در صحت و سلامت کامل بارگیری و به مقاصد مد نظر طبق برنامه حمل شده است که این مهم نیز رکوردی جدید در عملیات لجستیک حمل محصولات کشاورزی محسوب می‌شود. وی اشاره کرد با عنایت به اینکه شغل بالغ بر ۵۰ درصد از مردم شهرستان کشاورزی و از طرفی کشت محصولات در این شهرستان دارای تنوع زیادی می‌باشد امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی به موقع و صحیح و با بررسی مسائل و مشکلات این بخش و رفع آنها نسبت به ایجاد اشتغال و تولید پایدار نسبت به رفع نیاز‌ها در این بخش گامی مهم برداریم.

    جمشیدی اشاره کرد: که کشاورزان در اشتغال و تامین امنیت غذایی کشور نقش اول را دارند و در همین راستا از مسولین ذیربط انتظار دارند تا با برطرف نمودن موانع و مشکلات بخش کشاورزی اعم از پرداخت به موقع مطالبات آنها و تامین نهاد‌های کشاورزی شامل بذر؛ کود و آب بتوانند نسبت برآورد نیاز‌های غذایی کشور گام موثری بردارند.

    جمشیدی تصریح کرد: علاوه بر خرید دو محصول گندم تضمینی و کلزا، یکی دیگر از فعالیت‌های شبکه تعاون روستایی توجه به کشت آینده گندم بعنوان محصولی استراتژیک و تامین بذر مورد نیاز سال جاری بود که این مهم هم تحقق یافت و بالغ بر ۲۶۰۰ تن گندم بذری از کشاورزان خریداری و کار ذخیره سازی آن انجام شد. وی افتخار رکورد خرید گندم و کسب مقام اول شهرستان را حاصل تلاش و دسترنج کشاورزان عزیز بعنوان متولیان اصلی این بخش دانست و افزود: امید داریم که با تامین به موقع نیاز تولید کنندگان این بخش بتوانیم آینده ایی روشن و بهتر را با همکاری دو جانبه بین کشاورزان و دست اندر کاران مربوطه در بحث تولید محصولات کشاورزی را رقم بزنیم.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز