• نویسنده : فاطمه کریمی
  • مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بابیان اینکه به مشترکان خوش مصرف خودرو جایزه داده می‌شود گفت: مدیریت مصرف برق در خوزستان برای عبور از پیک مصرف فصل گرم امسال ضروری است.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، سید حجت‌اله موسوی اظهار کرد: با توجه به استقرار توده هوای گرم و وقوع دما‌های بالاتر از ۴۸ درجه، اوج مصرف شبکه برق به دلیل استفاده از بار سرمایشی افزایش پیدا کرده است.

    وی افزود: اوج مصرف شبکه برق خوزستان در روز جمعه (۱۱ خرداد) با مصرف هشت هزار و ۳۸۹ مگاوات نسبت به هفت هزار و ۴۷۸ مگاوات مدت مشابه در سال قبل ۱۲.۸ درصد رشد داشته است.

    وی با بیان اینکه مشترکان مصرف برق خود را مدیریت کنند ادامه داد: مشترکین با کاهش مصرف می‌توانند علاوه بر کمک به حفظ پایداری شبکه برق، از پاداش‌هایی که شرکت توانیر برای این موضوع اختصاص داده است بهره‌مند شوند.

    مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: بر اساس مشوق‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر، مشترکان با کاهش مصرف برق خود می‌توانند علاوه بر رایگان شدن قبض برق مصرفی مانند سال گذشته، از جوایز ارزنده صد‌ها خودرو اتوماتیک، لوزام خانگی و میلیون‌ها جوایز دیگر نیز بهره‌مند شوند.

    موسوی با قدردانی از همراهی شهروندان خوزستانی در مدیریت و کاهش مصرف برق در سال گذشته اظهار کرد: مشترکان می‌توانند با نصب نرم‌افزار کاربردی BA-ENERGY.IR بر روی گوشی هوشمند خود در جریان عملکرد این پویش و بهره‌مندی از جوایز ارزنده آن قرار بگیرند.

    انرژی مصرفی شبکه برق استان در ۲ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ برابر با ۶ هزار و ۴۶۷ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود هشت درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

    شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز