• نویسنده : محمدجواد کریمی
  • استاندار خوزستان گفت: ۱۸ هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک در حوضه کرخه و مارون انجام می‌شود.

    اهواز- به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز، علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای کشاورزی استان در استانداری خوزستان افزود: طبق اعلام کشاورزان، مهمترین کشت خوزستان کشت پاییزه محسوب می‌شود که بر اساس آن امنیت غذایی استان و سایر استان‌هایی که از خوزستان استفاده می‌کنند تامین می‌شود. وی با تاکید بر اینکه در برابر نسل کنونی و آینده مسئول هستیم افزود: با توجه به کمبود‌های موجود در حوضه کرخه و مارون و محدودیت آبی در این حوضه‌ها، مقرر شد محدودیت کشت شلتوک اعمال شود و برای هر کشاورز تا سقف سه هکتار کشت معیشتی شلتوک اختصاص یابد.

    استاندار خوزستان  اظهار کرد: برای تابستان امسال پنج هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک برای حوضه مارون و ۱۳ هزار هکتار برای حوضه کرخه اختصاص یافت که الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی به کشاورزان اعلام خواهد شد. عملی شدن این کار نیاز به مشارکت همگانی دارد و نباید همه را به واسطه تخلف برخی افراد، از کشت محروم کنیم. حسینی محراب با تاکید بر اینکه در این محدوده کشت شلتوک برای تجارت و صادرات نخواهیم داشت از کشاورزان تقاضا کرد: با توجه به محدودیت‌های آبی این ۲ حوضه طی تابستان، الگوی کشت را رعایت کنند تا برای نخیلات با اهمیت فراوان، مشکلی به وجود نیاید و به کشت پاییزه ظلم نشود.

    وی در خصوص اجرای فاز ۲ طرح بزرگ کشاورزی خوزستان نیز گفت: طرح مطالعاتی جامعی توسط سازمان برنامه و بودجه استان تهیه شده که شامل هفت مرحله است و آب و خاک، باغات، صنایع تبدیلی، شیلات و دامداری، مرغ‌های گوشتی در این طرح لحاظ شده که در صورت اجرای آن شاهد رشد خوبی در محصولات کشاورزی و دامی در استان خواهیم بود.حسینی محراب عنوان کرد:  پیگیر حق السهم دولت در نیشکر برای تامین اعتبار این طرح در خوزستان هستیم که طبق آن ۳۶۰ هزار میلیارد ریال سهم استان خواهد شد.

      • منبع خبر : به‌ گزارش پایگاه خبری رهرونیوز