• فضل احمدی نیا روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک خوزستان در سرسرای استانداری افزود: در برخی نقاط شهر اهواز از جمله مرکز شهر، زیتون کارمندی و کیانپارس با مشکلات کمبود جای پارک به ویژه در عصرها روبه رو هستیم از این رو مالکان زمین این نقاط برای ایجاد توقفگاه می توانند درخواست مجوز کنند.

    وی با بیان یکی از مشکلات ما تعداد بالای توقفگاه بدون مجوز است گفت: دادستان اهواز پارسال سازمان پایانه ها را مسئول صدور مجوز برای توقفگاه های کوچک کرد.

    احمدی نیا با اشاره به اینکه مبلغ اخذ شده از متقاضیان توقفگاه ها حدود 30 میلیون ریال است ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت ها برای کاستن جای خالی توقفگاه ها استفاده از مدارس و ادارات در عصرها است.

     

    موتور سواران عامل بخش عمده تصادفات

    سرپرست پلیس راهور استان خوزستان نیز در این نشست گفت: موتورسیکلت ها نقش عمده ای از تصادفات درون شهری را در خوزستان به خود اختصاص داده اند و باید سریعتر ساماندهی شوند.

    سرهنگ فرید کریم زاده ادامه داد: طرح برخورد با تخلفات موتورسواران به صورت مستمر در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته است اما نباید از نقش فرهنگ سازی و اطلاع رسانی غافل شد.

    وی با اشاره به اینکه بیشترین صدمات به موتورسواران از ناحیه سر و گردن است خاطر نشان کرد: موتور سواران با رعایت سرعت مطئنه می توانند تا حدود زیادی خطرات را کاهش دهند.

    کریم زاده ادامه داد: پلیس راهور خوزستان در سال 96 و نیز در نوروز 97 رتبه نخست کاهش تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داد.

    وی درخصوص لزوم هوشمندسازی معابر نیز گفت: یکی از مهم ترین درخواست های ما راه اندازی مرکز مانیتورینگ در تمام شهرستان ها و هوشمندسازی معابر است. شهرستان هایی نظیر بهبهان، مسجدسلیمان و ماهشهر باوجود بالا بودن آمار تصادفات اما به سیستم هوشمندسازی معابر و دوربین های ثبت تخلفات مجهز نیستند.

     

    افزایش تلفات جاده ای در سال 97

    رییس پلیس راه خوزستان نیز با اشاره به افزایش تلفات جاده ای در پنج ماه نخست امسال گفت: یکی از مهم ترین چالش های ما در جاده ها پروژه های نیمه تمام راه و شهرسازی است.

    سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: در مسیرهایی همچون بهبهان، گتوند، امیدیه و آغاجاری پروژه هایی به صورت نیمه تمام رها شده است. همچنین ایمن نشدن جاده ها نیز یکی دیگر از معضلات است.

    وی گفت: استان خوزستان کمترین تعداد دوربین های ثبت تخلفات را در کشور دارد. در جاده های خوزستان تنها 12 دوربین وجود دارد که نسبت به مساحت جاده های استان بسیار کم است.

    هم اکنون بیش از 120 نقطه در جاده‌های خوزستان به عنوان اولویت نصب دوربین جانمایی شده‌اند.

    انتهای پیام/*

    منبع خبرگزاری ایرنا