• به گزارش خبرنگار رهرو نیوز ،مهندس مهرداد شریفی  افزود:بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالیانه بیش از 1 میلیون و200هزار نفر در تصادفات رانندگی در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند.

    تصادفات جاده ای نهمین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می شود. که بیشترین مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشورهای کم درآمد صورت می گیرد.

    همچنین سوانح ترافیکی در جهان 1/2% از کل موارد مرگ و 23% از کل موارد مرگ ناشی از حوادث را تشکیل می دهند وکشور ما به لحاظ سوانح ترافیکی بعنوان یکی از کشورهای دارای بیشترین موارد تصادف و مرگ ناشی از آن معرفی شده است. تصادفات جاده ای در آنی روی میدهند اما علاوه بر تلفات جانی که به جای می گذارند تاثیراتش نیز مدتها خانواده‌ها را ترک نمی کند.

    شریفی در خصوص راههای افزایش ایمنی و کاهش خطرات و مرگ ومیر ناشی از حوادث اظهار داشت: بهترین راه ارائه آموزش های لازم در خصوص مباحث ترافیکی در سنین پایین ودر مدارس به دانش آمزان جهت نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه است و برای جلوگیری از تصادف‌های جاده‌ای در کشور بحث پیشگیری و مقررات پیشگیرانه بسیار موثر است و باید به آن توجه شود.

    مهندس شریفی همچنین:کاهش معضل خستگی رانندگان از طریق افزایش آگاهی، بهبود سیستم نظارت بر ساعات کار رانندگان حمل و نقل عمومی و توسعه و تجهیز استراحتگاه های بین راهی ،ارتقای ایمنی عابران پیاده ،بهبود وضعیت استفاده از کمربند ایمنی ،کاهش استعمال مواد مخدر، الکل و مواد محرک ،بهبود رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ،ارتقای ایمنی وسایل نقلیه ،ارتقای سیستم خدمات امداد، نجات وفوریت ها ی پزشکی  را از جمله موارد مهم  وموثر در افزایش ایمنی وکاهش خطرات و مرگ ومیر ناشی از حوادث ترافیکی عنوان کرد.

    انتهای پیام /*